انتخاب رشته تنها ۳ نفر در تکمیل ظرفیت دستیاری دندانپزشکی!

با وجود اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی و دستور وزیر بهداشت برای اجرای مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون، پس از فعال شدن این مرحله، تنها ۳ نفر انتخاب رشته کردند!

به گزارش ایسکانیوز، به دنبال اعتراض داوطلبان آزمون پذیرش تخصصی دندانپزشکی به نتایج آزمون و همچنین اعمال سهمیه ۵ درصدی ایثارگران، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در ۲۴ مهرماه ۹۶ اعلام شد که برای آزمون پذیرش تخصصی دندانپزشکی سال جاری به زودی تکمیل ظرفیت اعلام می شود و ظرفیت های تکمیل نشده به داوطلبان آزاد اختصاص می یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرده بود: در تکمیل ظرفیت آزمون پذیرش تخصصی دندانپزشکی سال جاری طبق پیشنهاد دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و موافقت وزیر بهداشت ظرفیت های تکمیل نشده این آزمون به داوطلبان آزاد اختصاص خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرده بود: ظرفیت های خالی طی اطلاعیه تکمیل ظرفیت آزمون پذیرش تخصصی دندانپزشکی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید و تمامی این ظرفیت ها به داوطلبان آزاد واجد شرایط بر مبنای نمرات کسب شده اختصاص خواهد یافت.

در تاریخ ۲۹ مهرماه ۹۶ دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اطلاعیه تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته/ محل سی و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده بود: با عنایت به دستور و نظر مساعد مقام وزارت و معاون آموزشی مبنی بر انجام فرایند تکمیل ظرفیت، آن دسته از افرادی که در آزمون سی و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی شرکت کرده و حد نصاب ٥٠ درصد نمره کل آزمون را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در این مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

این افراد می توانستند از ساعت ٩ صبح روز یکشنبه ٣٠ مهرماه ۹۶ تا ساعت ٢٤ همان روز (۳۰ مهرماه) با استفاده از کد رهگیری ثبت نام در آزمون و با در نظر گرفتن رشته/ محل های دارای ظرفیت خالی که در همین اطلاعیه آمده است، نسبت به انتخاب رشته/ محل های مورد نظر خود برای تحصیل، به ترتیب اولویت اقدام کنند.

افرادی که در مرحله قبلی به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده اند، در صورتی که در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته/محل انجام می دادند و در این مرحله پذیرفته می شدند قبولی قبلی آنها کان لم یکن تلقی می شد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که به دلیل ضرورت تسریع در اعلام نتایج، مهلت اعلام شده قابل تمدید نیست.

بر اساس این اطلاعیه تعداد ۳۷ نفر ظرفیت در رشته بیماریهای دهان و فک و صورت دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، بابل، تبریز، زاهدان، شیراز، کرمان، مشهد، همدان، شهید صدوقی یزد، آزاد اسلامی واحد خوراسگان (با شهریه)، شاهد (دولتی) و (با شهریه) و رشته آسیب شناسی دهان و فک و صورت دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، مشهد، همدان، شهید صدوقی یزد و آزاد اسلامی واحد خوراسگان (با شهریه) تعیین شد.

محمدحسین پورکاظمی - رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفتگو با مهر درباره اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت در آزمون دستیاری دندانپزشکی گفت: علی رغم اینکه این میزان ظرفیت برای تکمیل ظرفیت در نظر گرفته شده بود و بالغ بر ۱۳۰ نفر می توانستند انتخاب رشته کنند، تنها ۳ نفر انتخاب رشته کردند که تا پایان هفته آموزش خود را در دانشگاهها آغاز می کنند.

کد خبر: 850848

وب گردی

وب گردی