بدهی قطعی 110 هزار میلیاردی دولت به سازمان تأمین اجتماعی/ حضور وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون برنامه و بودجه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بدهی قطعی 110 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت که حدود 60 هزار میلیارد تومان نیز جای بررسی و توافق دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی به ارائه گزارشی از نشست صبح امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور وزیر پیشنهادی نیرو و رؤسای سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور برگزار شد.

وی افزود: در جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، رؤسای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور به تشریح وضعیت دستگاه‌های تحت امر، چالش‌های موجود، بحران‌های فرارو و راهکارهای مقابله با آنها پرداختند.

تابش تصریح کرد: در این جلسه عنوان شد برآوردهای انجام شده این بوده است که حدود 110 هزار میلیارد تومان بدهی قطعی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است و حدود 60 هزار میلیارد تومان نیز جای بررسی و توافق دارد.

وی اضافه کرد: همچنین تصریح شد تعداد حقوق‌بگیران از صندوق بازنشستگی یک میلیون و 328 هزار نفر است که سالیانه 33 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود و به طور متوسط این صندوق، 27 سال، پرداخت حقوق دارد همچنین بر اساس محاسبات انجام‌شده، میزان حقوق پرداختی تا سال 1408 بر مبنای سال 1385؛ 4/5 برابر و با لحاظ همسان‌سازی؛ 10/7 برابر خواهد شد که باید برای توازن و تعادل بین منافع و هزینه‌ها فکری اساسی کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت: نمایندگان عضو کمیسیون نیز نقطه‌نظرات و دل‌نگرانی‌های خویش را نسبت به آینده این صندوق‌ها بیان کردند و خواستار اقدامات عاجل برای برون رفت از این وضعیت و تامین آینده باثبات برای تداوم کار این دو دستگاه مهم که قشر وسیعی از مردم و جامعه از خدمات‌شان بهره‌مند هستند، شدند.

تابش تأکید کرد: مقرر شد با درخواست رؤسای کمیسیون‌های بودجه و اجتماعی مجلس از هیأت رئیسه، در جلسه‌ای غیرعلنی موضوعات مبتلابه این سازمان‌ها و صندوق‌ها و راهکارهای پیشنهادی برای فائق آمدن بر این مشکلات توسط قاطبه نمایندگان مورد رسیدگی و مورد اقدام هماهنگ دولت و مجلس قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو نیز به ارائه برنامه و تشریح جلسات خود پرداخت و گفت که ما بدهکار طبیعت هستیم و چون در بسیاری از مواقع، انسان موجب تخریب طبیعت شده است، می‌توانیم با بهره‌گیری از علم و خرد جمعی چالش‌ها را مرتفع سازیم، قطعاَ در گذشته نمی‌مانیم و با کمک نمایندگان و تجربیات ملی و بین‌المللی کسب شده، طرحی نو برای حل مشکلات پی‌ریزی می‌کنیم، با جذب قانونمند و بدون تبعیض جوانان کاردان و علاقمند، صنعت آب و برق را شکوفا خواهیم ساخت، همچنین متعهد خواهم شد تا موارد مطروحه از طرف نمایندگان که بی‌واسطه و از لسان مردم بیان‌شده را مورد توجه قرار دهم.

منبع: فارس

کد خبر: 850880

وب گردی

وب گردی