سلیمی: استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی دارای برچسب شبرنگ الزامی شد

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طبق مصوبه کمیسیون، مقرر شد موتورسواران از کلاه ایمنی دارای برچسب شبرنگ و خودروهای دارای کودک از صندلی مخصوص استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم و سخنگوی کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون متبوعش پرداخت و با اشاره به طرح تأمین امنیت بیشتر رانندگان و کاهش تصادفات، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد سیستم‌های هشدار موتورسواران بیشتر شود که به این منظور باید کلاه‌های ایمنی به شبرنگ مجهز شوند، از سوی دیگر مقرر شد خودروهایی که کودک در آنها حضور دارد به صورت الزامی از صندلی مخصوص استفاده کنند و در نهایت تمامی این موارد در کمیته تصادفات که در کمیسیون شکل خواهد گرفت، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: همچنین در این جلسه طرحی 15 ماده‌ای برای تابعیت افراد در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با بررسی قوانین گذشته در این زمینه، متوجه ایرادات این طرح شده و آن را حذف کردیم.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: قرار بود رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در جلسه عصر امروز کمیسیون حاضر شود که سؤال از سوی نمایندگان پس گرفته و جلسه لغو شد.

منبع: فارس

302

کد خبر: 850925

وب گردی

وب گردی