وزارت علوم مدافع حذف واژه غیرانتفاعی است

نایب رئیس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی گفت: تمام اقدامات از جانب ما برای پیگیری حذف واژه غیرانتفاعی صورت گرفته و وزارت علوم نیز مدافع این مسئله است، اما در شورای انقلاب فرهنگی هنوز نوبت به رسیدگی این موضوع نرسیده است.

به گزارش ایسکانیوز دکتر محمد حسین طیرانی، در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی منطقه 9 که به میزبانی موسسه آموزش عالی مشهد برگزار شد، در ابتدا درگذشت دکتر سرافراز یزدی، استاد فقید دانشگاه فردوسی مشهد را تسلیت گفت و اظهار کرد: باید نامه‌ای به منظور افزایش اختیارات موسسات آموزش عالی در کمیسیون موارد خاص به وزارت‌ علوم ارسال شود. همچنین باید آمار دانشجویان موسسات آموزش عالی غیردولتی منطقه 9 در وزارتخانه منعکس گردد تا در سال‌های آینده متناسب با ظرفیتمان به ما دانشجو اختصاص داده شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی منطقه 9 باید به صورت جدی پیگیری شود، افزود: از این پس باید امکانات و آزمایشگاه‌های خود را ارتقاء دهیم تا بتوانیم به آموزش عالی کشور خدمت کنیم.

پذیرش بیش از 17 هزار دانشجو در موسسات آموزش عالی غیردولتی منطقه 9

نایب رئیس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی با اعلام اینکه بیش از 17 هزار دانشجو در تمامی مقاطع در موسسات آموزش عالی منطقه 9 طی سال تحصیلی جدید پذیرش شده‌اند، عنوان کرد: امسال با توجه به تقاضای هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه 9 بین یک تا دو رشته به مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی آن‌ها اضافه شده است.

طیرانی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون تخلفی از جانب هیچ یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی منطقه 9 گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: ما همواره به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی تاکید می‌کنیم که بیش از آنکه توسط مقامات موردارزیابی قرار بگیرند، ارزیابی از عملکرد خود داشته باشند و ایرادات را برطرف کنند تا اگر نظارتی از جانب وزارت علوم صورت گرفت از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

وی یادآور شد: هر گونه برنامه‌ای مبنی بر تغییر موسسات آموزش عالی غیردولتی به دانشگاه به سیاست‌های وزیر جدید علوم باز می‌گردد.

کد خبر: 850938

وب گردی

وب گردی