افسردگی چهارمین عامل بیماری در کاهش کیفیت زندگی

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: افسردگی چهامین عامل در کاهش کیفیت زندگی و نخستین علت اختلالات غیرکشنده کاهش سطح سلامت هر فرد است.

به گزارش ایسکانیوز، «علی مرادی» در کارگاه سلامت روان در محیط کار که به مناسبت هفته سلامت روان در کانون پرورش فکری کودکان شهرستان اسدآباد برگزار شده بود، با بیان این‌که هم‌اکنون ٢۵ درصد مردم دنیا با انواع اختلالات روان درگیر هستند، اظهار کرد: ٢٣ درصد جمعیت کشور ایران به بیماری‌های خفیف تا شدید روانی مبتلا هستند به طوری‌که افسردگی از جمله شایع‌ترین اختلالات روان است که در میان بیماری‌ها و اختلالات روانی چهارمین عامل کاهش کیفیت زندگی بشری محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که یک انسان می‌تواند تا سن ٨۵ سالگی دارای عمر با کیفیت باشد، تصریح کرد: توجه به سلامت جسم و روح در افزایش عمر با کیفیت افراد از نقش موثری برخوردار است.

مرادی با اشاره به افزایش طول عمر و شاخص امید زندگی انسان در جامعه به‌ویژه در جوامع توسعه‌یافته بشری نسبت به گذشته، خاطرنشان کرد: در کنار کنترل و ریشه‌کنی برخی بیماری‌ها، بیماری‌های جدیدی شیوع یافته که از جمله آن‌ها می‌توان به بیماری‌های روانی اشاره کرد.

وی یادآور شد: محل کار سالم و رضایتمندانه در سلامت جسمی و روانی افراد از نقش موثری برخوردار بوده و می‌تواند به سلامت افراد در محیط کار کمک کند.

مرادی مدیریت استرس را یکی از عوامل جلوگیری از افسردگی برشمرد و تصریح کرد: مدیریت استرس و ارتقاء آستانه تحمل در محیط کار و منزل و اجتماع از افسردگی و اختلالات روانی جلوگیری کرده و محیط زندگی و اجتماع را برای افراد پرنشاط‌تر می‌کند.

901

کد خبر: 851044

وب گردی

وب گردی