پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت خودجوش جهادی است

استاندار یزد گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت خودجوش جهادی است که نه ‌تنها برای مسلمانان بلکه برای مظلومین دنیا نیز الگویی سبب ایجاد انگیزه برای خروج از ظلم و ستم مردم ستمدیده تمام دنیا است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمد میرمحمدی شامگاه سه‌شنبه در نشست خیرین اربعین استان یزد با بیان اینکه هر سال در آستانه اربعین حسینی نشستی با خیرین استان برگزار می‌شود اظهار داشت: این نشست در جهت برطرف کردن موانع و مشکلاتی است که سال‌ها زائران با آن روبه‌رو بودند تا امسال با مشکلات سال‌های قبل روبه‌رو نباشیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت خودجوش جهادی است که نه ‌تنها برای مسلمانان بلکه برای مظلومین دنیا نیز الگویی سبب ایجاد انگیزه برای خروج از ظلم و ستم مردم ستمدیده تمام دنیا است.

وی با اشاره به اینکه این حرکت خودجوش ده‌ها میلیونی چشم جهانیان را به خود خیره کرده است اظهار داشت: در این سفر معنوی هر کدام از زائران با هر شکل و طیفی حضور دارند و در این چند روز تلاش می‌کنند تا خود را به سرور و سالار شهیدان رسانده و فریاد آزادی سر دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای پیاده‌روی اربعین امسال بیش از 30 هزار نفر از ثبت‌نام کرده‌اند تصریح کرد: تاکنون بیش از 10 هزار ویزا و روادید برای ثبت‌نام کنندگان صادر شده است.

میرمحمدی با اشاره به افزایش هزینه نسبت به سال گذشته، گفت: در سال گذشته شهرداری یزد، شرکت پیشگامان، سنگ‌آهن بافق هر کدام 100 میلیون تومان و شرکت فولاد آلیاژی 50 میلیون تومان کمک کردند که شرکت‌ها و مراکز دیگر نیز در این زمینه ما را یاری کردند که امیدواریم این کمک با توجه به افزایش هزینه‌ها، افزایش یابد و مشکلی از نظر مالی نداشته باشیم.

900

کد خبر: 851102

وب گردی

وب گردی