تهران - ایسکانیوز: استقلال قلعه‌نویی جمعه در ورزشگاه آزادی 1-0 به فولاد باخت تا هر دو بازی این فصل اش مقابل مربیان خارجی را واگذار کرده باشد.

استقلال صاحب تنها خط تیره جدول رده بندی است. آبی پوشان این فصل هیچ مساوی نداشتند و در تمام بازی‌ها تیم پیروز یا شکست خورده زمین بوده‌اند. سه شکست مقابل سپاهان، نفت تهران و فولاد باعث شده استقلال با وجود 6 پیروزی در جدول صدرنشین نباشد. دو باخت از سه باخت آبی پوشان مقابل مربیان خارجی لیگ برتر بدست آمده است. سپاهان کرانچار در اصفهان 3 گل به استقلال زد و فولاد اسکوچیچ در ورزشگاه آزاد آبی پوشان را شکست داد. این دو مربی، تنها مربیان خارجی بوده‌اند که تیم قلعه‌نویی این فصل با آن‌ها بازی کرد. سرمربی استقلال مقابل مربیان ایرانی، 6 پیروزی و فقط یک شکست دارد.

انتقام چشم آبی

حدود یک‌سال قبل امیر قلعه‌نویی از حامیان کی‌روش انتقاد کرد و آن‌ها را اجنبی پرست نامید. از آن زمان تا امروز، مربیان اجنبی لیگ برتر سد بزرگی برای استقلال قلعه‌نویی بوده‌اند. سرمربی استقلال در لیگ دوازدهم مقابل مربیان خارجی لیگ برتر 4 برد، 2 مساوی و فقط یک باخت داشت. او 14 امتیاز از 21 امتیاز ممکن در این بازی‌ها را گرفت. لیگ سیزدهم مربیان خارجی لیگ عامل از دست رفتن هر دو جام برای استقلال بودند. فصل پیش استقلال 9 بازی مقابل مربیان خارجی لیگ برتر انجام داد. تیم قلعه‌نویی از این بازی‌ها 3 برد، 3 مساوی و 4 باخت داشت. استقلال در این بازی‌ها 12 امتیاز گرفت و 15 امتیاز از دست داد. در جام حذفی هم استقلال ابتدا ملوان اسکوچیچ را برد، اما در نیمه نهایی به مس بوناچیچ باخت تا دومین جام را هم به لطف خارجی‌های لیگ برتر از دست بدهد.

صددرصد شکست

در لیگ چهاردهم تعداد مربیان خارجی لیگ برتر کمتر از همیشه بود. فقط دو تیم فصل را با مربیان خارجی آغاز کردند که یکی از آن‌ها هم استعفا داده و یک مربی ایرانی جانشین اش شده است. با وجود این، آمار قلعه‌نویی بدتر شد و دو بازی تیمش مقابل این دو مربی را باخت. هفته سوم استقلال اولین شکست فصل را مقابل سپاهان تجربه کرد و این هفته با باخت به فولاد فرصت بازگشت به صدر جدول را از دست داد. در صورتی که هیچ مربی خارجی تا آخر فصل جانشین مربیان فعلی لیگ نشود، بازی برگشت با فولاد در اهواز تنها شانس قلعه‌نویی برای گرفتن حداقل یک مساوی از مربیان خارجی لیگ چهاردهم است.

نتایج قلعه‌نویی در دو فصل اخیر مقابل مربیان خارجی لیگ برتر


amar-ghkh

کد خبر: 85358

وب گردی

وب گردی