تهران - ایسکانیوز ،پلاس+/ منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با ایسکانیوز تصریح کرد : مجلس به عنوان عالی ترین  نهاد قانونگذاری و قوه ناظر بر عملکرد دستگاه‌هاست بنابراین براساس قانون هرگاه که بخواهد می‌تواند در عملکرد مسئولان دستگاه‌های اجرایی و یا در مورد اداره امور کشور از ابزارهای ویژه‌ نظارتی خود بهره گیرد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مجلس هم بر همین اساس است  و قرار است تحقیق و تفحص از این نهاد علمی با هدف رفع مشکلات و ابهامات و تنویر افکار باشد .

این نماینده مجلس ادامه داد : اگر کسانی که دنبال تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد هستند این ماجرا را سیاسی می دانند و آن را دنبال م یکنند باید گفت در مسیر غلطی قرار گرفته اند چرا که تمامی اقدامات باید حرفه ای باشد نه سیاسی . اگر دانشگاه آزاد سیاسی و سیاست زده باشد با برخوردهای سیاسی هم مواجه خواهد شد . اما مجلس در تلاش است  تحقیق و تفحص را دور از ماجرای سیاسی کاری نگاه دارد و گزارشی دقیق ، کارشناسانه و علمی داشته باشد .

منصور حقیقت پور در مورد ارزیابی کردن ماجرای تحقیق و تفحص می گوید: در حال حاضر بنده هیچگونه قضاوتی در این مورد نخواهم کرد. تحقیق و تفحص اقدامی قانونی برای اعمال نفوذ و کنترل گروهی نمایندگان است .بنابراین  زمانی که در مجلس قرائت شود خواهیم دید که گزارشی  قوی است یا خیر. اگر حرفه ای  ،درست و منطقی بود بنده قطعا حمایت می کنم در غیر این صورت نادرست است و حمایتی از سوی من نخواهد شد.

 
کد خبر: 85400

وب گردی

وب گردی