تهران-ایسکانیوز: با شکایت یک مالباخته و پی گیری پلیس، گروهی زورگیر و سارق دستگیر و به پایان راه رسیدند.


29 امردادماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110، وقوع یک مورد سرقت منزل به کلانتری 120 سیدخندان اعلام شد. با حضور گشت کلانتری در محل سرقت، خانم حدودا 50 ساله‌ای به مأموران اعلام کرد سه نفر با تهدید سلاح سرد و استفاده از افشانه، طلا و جواهراتش دزدیده و بعد از حبس کردن او در داخل اتاق از محل متواری شده‌اند.


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف منزل و به دستور شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.


شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت: «ساعت 21:00 داخل خانه در حال تماشای تلویزیون بودم که ناگهان صدای شکسته شدن درب را شنیدم و سه نفر جوان قوی هیکل وارد خانه شدند و با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کردند و با زدن افشانه به صورتم، مرا به داخل یکی از اتاق‌ها بردند. آنها پس از سرقت طلا و جواهرات داخل دستم، مرا داخل اتاق حبس و از خانه خارج شدند. حدودا 15دقیقه پس از رفتن آنها همسرم به خانه آمد و مرا از داخل اتاق بیرون آورد.»


کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی دوربین‌های مداربسته محل سرقت، موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگی شدند که یکی از سارقان، به عنوان راننده در محل حضور داشته و پس از انجام سرقت همراه سایر اعضای گروه از محل متواری شده است.


با بررسی اظهارات مالباخته و سوابق متهمان احتمالی کاراگاهان موفق به شناسایی سرکرده گروه، علی.ص و گروره زورگیر دیگری شدند که در 20 امردادماه از سوی کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر شده بودند.


اعضای این گروه زورگیر پس از دستگیری به ده مورد سرقت و زورگیری اعتراف کردند و با اعتراف آنها و شناسایی او از سوی مالباخته، دستگیری علی.ص در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت.


بررسی سوابق علی.ص نشان داد که او یکی از افراد شرور و مجرمان سابقه‌دار منطقه اسلامشهر و رباط کریم است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است.


با شناسایی او به عنوان سرکرده گروه سارقان، اقدامات پلیس جهت شناسایی سایر متهمان آغاز و 5 عضو دیگر گروه، مرتضی، مجید، کریم، علی و حمید مورد شناسایی قرار گرفتند و سرانجام با شناسایی مخفیگاه آنها در اسلامشهر و رباط کریم، هر شش متهم در مورخه 20 شهریورماه در چند عملیات همزمان دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.


متهمان پس از دستگیری در اظهارات خود به سرقت‌های منازل در مناطق مختلف تهران به ویژه در پاسداران، ولیعصر، کردستان و همچنین سرقت‌های مشابه در شهرهای ساری، بابل و شاهرود اعتراف کردند.


 آنها در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: «با تخریب درب ورودی وارد منازل می‌شدیم و در صورتیکه صاحبخانه در خانه بود، با تهدید چاقو دست و پای آنها را می‌بستیم و بعد از سرقت از آنجا فرار می‌کردیم.»


در ادامه تحقیقات، کارآگاهان علاوه بر شناسایی سرقت‌های به عنف در شهر تهران موفق به شناسایی ده‌ها مورد زورگیری، کیف قاپی، گردنبند قاپی و سرقت از منازل در اسلامشهر و رباط کریم شدند که متهمان طی روز در این شهرستان‌ها سرقت می‌کردند و شب‌ها نیز سایر سرقت‌های خود را در شهر تهران ادامه می‌دادند.


در حال حاضر متهمان با توجه به سوابق در جرم‌های مختلف سرقت، نزاع و درگیری، موادمخدر، شرارت و اعتراف صریح به سرقت در مناطق مختلف تهران و برخی شهرستان‌ها جهت بررسی و شناسایی مالباختگان دیگر در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران هستند.


کد خبر: 85847

وب گردی

وب گردی