یک سوم مردم تهران در شبانه روز به کمردرد دچار هستند

استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: یک سوم مردم تهران در شبانه روز به کمردرد دچار هستند و از هر ۱۰ نفر سه نفر با این مشکل مواجه است.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود، رامین کردی استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران در نهمین همایش سلامت و زندگی در شاهرود گفت: افراد بالای ۴۰ سال کمر درد دارند که نشان می دهد بالای ۵۰درصد یعنی بیش از نصف افراد ام. آر. آی شده با مشکلات ناشی از کمر مواجه هستند.

کردی بیان کرد: تداوم کمردرد بعد سه ماه می تواند منجر به کمردرد های مزمن شود و ۸۰ تا۹۰ درصد موارد کمر درد طی شش هفته بهبهود پیدا می کند و تنها ۱۰ درصد کمردردها مزمن می شود که در این مورد نگاه روان شناسی و اجتماعی نیز در کاهش درد کمر موثر است.

وی گفت: ۹۰درصد افراد مبتلا به دیسک بیرون زده بدون جراحی بهبود پیدا می کنند و کمتر از ۲۰ درصد افراد نیاز به جراحی دارند، در سایر کشورها ۸۴ درصد افراد با جراحی و ۷۵ درصد بدون جراحی به ورزش حرفه ای خود بازگشتند که نشان می دهد فرقی بین جراحی و غیر جراحی افراد مبتلا به بیماری در درمان کمردرد وجود ندارد.

کردی با اشاره به اینکه افرادی که دارای مشاغل سخت هستند اغلب کمردرد دارند، تاکید کرد: ۷۰درصد پرستاران ایران با مشکل کمردرد مواجه هستند و رانندگان نیز نه به علت نشستن بلکه به سبب تکان های خودرو دچار آسیب کمر می شوند و برخی دندانپزشکان نیز به سبب نوع کار کردن از مشکلات کمر و گردن رنج می برند.


وی بیان کرد: مهمترین عامل ایجاد کمردرد کمبود ویتامین دی است که باعث به وجود آمدن علائم سیاتیک، گزگز و مورمور در پاها می شود که البته مصرف ویتامین ها و گنجاندن سبوس جو، گندم، میوه های تازه و ماهی می تواند به کاهش کمر درد کمک کند.

کد خبر: 861112

وب گردی

وب گردی