سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران: تزکیه مقدم بر آموزش است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در شورای دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه تزکیه مقدم بر آموزش است، گفت: سازمان دانشگاه یک سازمان رشد است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد تهران مرکزی، دکتر محمدمهدی طهرانچی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در جمع متولیان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه دانشگاه صرفا یک سازمان آموزشی نیست، اظهار داشت: دانشگاه یک سازمان رشد است که آموزش و تعلیم و تربیت در متنش قرار دارد.

وی در ادامه افزود: واقعیت این است که ما در ادامه مسیر تمدن و نهادهای علمی خود، 80 سال قبل دانشگاه را به صورت عاریت از غرب گرفتیم و با این کار در حقیقت یک نهاد آموزشی را وارد کشور کردیم نه یک نهاد علمی که در متنش تربیت و رشد واقع شده باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه سازمان دانشگاه یک سازمان رشد است، گفت: مشکل ما این است که تصور می کنیم نهاد دانشگاه یک نهاد آموزش مبتنی بر فعالیت های فرهنگی اجتماعی است، در صورتی که سازمان دانشگاه یک سازمان رشد است که هم در آموزش و هم در متنش تربیت است.

دکتر طهرانچی گفت: در مدل رشد، در فرهنگ اسلامی فقط بارور کردن امور آموزشی فرد مد نظر نیست، بلکه در این مهم تزکیه مقدم بر آموزش است.

وی تاکید کرد: در دانشگاه باید به هدف غایی آموزش که همان تعلیم و تربیت در جهت عبودیت انسان در محضر خداوند است توجه شود.

عضو هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه با بیان اینکه ما یک سازمان فرهنگی هستیم و تربیت وظیفه اصلی ماست، افزود: ما باید همراه با آموزش علمی، به تربیت فکری جوانان نیز بپردازیم و در این راستا یک برنامه مشخص برای سازمان فرهنگی مان داشته باشیم که به اندازه آموزش قوام داشته باشد.

خادم فکری و فرهنگی نسل جوان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری در شورای فرهنگی استان تهران با تاکید بر اینکه کار فرهنگی خدمت به خلق است، گفت: خدمت به خلق و گره گشایی یک عبادت و توفیق الهی است و ما خادم فکری و فرهنگی نسل جوان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه متولیان فرهنگی خادم فکری و فرهنگی نسل جوان هستند، اظهار داشت: کار کردن در دانشگاه یک توفیق الهی است و هر لحظه به خودمان یادآور شویم که در جهان بینی توحیدی، جغرافیای حضور ما در این بخش از دانشگاه است که در حقیقت در جسم و جان افراد تاثیر گذار هستیم و سعادتی است که خداوند نصیب ما کرده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به هدف در همه برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شود، گفت: هر کار اجرایی اعم از هنری، انتشار نشریات، برگزاری همایش، اردوی فرهنگی و... باید جهت فرهنگی داشته باشد و به لحاظ فکری و معرفتی ما را در مسیر درست و در نهایت به هدف اصلی فرهنگی نزدیکتر کند.

وی با تاکید بر توجه به کارهای خودجوش دانشجویی گفت: بهترین وسیله برای تحول دانشجویان مشارکت شان در امور است و امور فرهنگی در دانشگاهها باید با مشارکت دانشجویان و فعالان فرهنگی انجام شود.

وی گفت: متولیان فرهنگی در دانشگاه باید با همکاری و همفکری مراجع نهاد نمایندگی در دانشگاه بهترین تصمیمات را برای امور فرهنگی از جمله: انتخاب امام جماعت، انتخاب مکبر و تجهیزات نمازخانه ها و مساجد در نظر بگیرند.

گفتنی است این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، دکتر محمدمهدی طهرانچی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طیبی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالوحید وفایی و معاونین فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به میزبانی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

کد خبر: 861125

وب گردی

وب گردی