۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در شهر تهران نوسازی  می شوند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نوسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، پیمان سنندجی گفت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های شهرداری تهران، بهره گیری از تمام مُد‌های حمل و نقل عمومی در پایتخت است.

وی افزود: به دنبال حذف مینی بوس در شهر تهران نیستیم و اعتقاد ما این است که اتوبوس‌های جدید با امکانات بیشتر باید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به فرسوده بودن درصد قابل توجهی از اتوبوس‌های شهر تهران اظهارکرد: ۵۵ درصد اتوبوس‌های شهر تهران فرسوده هستند و تاکید مدیریت شهری جدید پایتخت این است که باید برای نوسازی اتوبوس‌ها برنامه ریزی شود.

سنندجی از نوسازی تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده شهر تهران خبرداد و تصریح کرد: مقرر شده تا پایان سال جاری، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در شهر تهران نوسازی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد اتوبوس شرکت واحد در سطح شهر تهران تردد دارند؟، اذعان کرد: ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران در حال تردد هستند که حدود ۵۰ درصد این اتوبوس‌ها عمری بیش از ۸ سال دارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به دلایل مطرح شده پیرامون چرایی نوسازی اتوبوس‌های فرسوده خاطرنشان کرد: به دلیل دیزلی بودن برخی از اتوبوس‌های شهر تهران، با مشکل آلایندگی این اتوبوس‌ها مواجه هستیم و لازم است برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده دیزلی برنامه ریزی شود.

سنندجی از آغاز اقدامات به منظور کاهش سرفاصله اتوبوس‌های شهر تهران خبرداد و گفت: برای کاهش سرفاصله اتوبوس‌های شهر تهران نیازمند ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید هستیم و اگر این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه شود، سرفاصله اتوبوس‌ها از ۷ تا ۸ دقیقه به ۳ یا ۴ دقیقه کاهش می‌یابد.

706

کد خبر: 861150

وب گردی

وب گردی