وزیر پیشنهادی با قدرت منابع آبی را حفاظت و مدیریت کند

رئیس پیشین سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اردکانیان بهترین گزینه برای حضور در وزارت نیرو است، گفت: امیدوارم با رای بالای نمایندگان به وزیر پیشنهادی نیرو وی بتواند از ابتدا با قدرت عمل کرده و از منابع آب به درستی حفاظت و مدیریت کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، معصومه ابتکار رئیس پیشین سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر پیشنهادی نیرو را گزینه بسیار مناسبی برای حضور در این وزارتخانه دانست و افزود: اردکانیان با توجه به تخصصی که در زمینه مدیریت منابع آب داشته و فعالیت‎‌های بین‌المللی که در این حوزه انجام داده است به خوبی با معضلات و نگاه‌های بین‎‌المللی این بخش آشنایی دارد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، افزود: امروزه کشور ما به دلیل تغییرات اقلیمی، خشکسالی‌های رخ داده، برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، رودخانه‌ها و تالاب‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌ است که برای برون رفت از آن نیازمند یک مدیریت جامع و اصلاح الگوهای مصرف و مدیریت این مایع حیاتی است.
او خاطرنشان کرد: در کنار مباحث یاد شده اصلاح الگوی کشت و آبیاری بخش کشاورزی، مدیریت منابع آب رودخانه‌ها، تالاب‌ها، آب‌های زیرزمینی و مواردی از این دست جزو دغدغه‌های است که وزیر پیشنهادی نیرو به خوبی این چرخه اکولوژیک را می‌شناسد که امیدواریم با رای قوی مجلس شاهد توجه هر چه بیشتر ایشان با موضوعات مطرح شده باشیم.
ابتکار افزود: چند سال پیش وزیر پیشنهادی نیرو مقاله بسیار خوبی را در زمینه آب مجازی ارائه داده بودند که بنده آن را در دولت توزیع و تاکید کردم که آب مجازی راه‌حل مدیریت صحیح آب و تجارت این مایع حیاتی است که خوشبختانه اردکانیان به خوبی نسبت به این موضوعات آگاهی دارد و به آن‌ها مسلط است.

*نقش مهم وزارت نیرو در ترویج و حمایت از انرژ‌های تجدیدپذیر
رئیس پیشین سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه وزارت نیرو نقش مهمی در ترویج و حمایت از انرژ‌های تجدیدپذیر بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون برنامه یکی از رویکردهای مهم دولت دوازدهم کاهش گازهای گلخانه‌ای و اقتصاد کم کربن است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه وزارت نیرو در این عرصه تکالیف بسیار روشنی دارد، اظهار امیدواری کرد با حضور اردکانیان در وزارت نیرو وی بتواند تکالیف خود را در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای و حمایت از انرژی‌های نو به خوبی ایفا و اجرایی کند.
او در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اردکانیان بهترین گزینه برای حضور در وزارت نیرو است، عنوان کرد: امیدوارم با رای بالای نمایندگان به وزیر پیشنهادی نیرو وی بتواند از ابتدا با قدرت عمل کرده و از منابع آب به درستی حفاظت و مدیریت کند.

402

کد خبر: 861240

وب گردی

وب گردی