برنامه ها و راهبردهای فرهنگی دانشجویی باید نو و به‌روز باشد

شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و دیگر اعضا به میزبانی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم کلانتری در شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی استان تهران با تاکید بر اینکه کار فرهنگی خدمت به خلق است، گفت: خدمت به خلق و گره گشایی یک عبادت و توفیق الهی است و ما خادم فکری و فرهنگی نسل جوان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه متولیان فرهنگی خادم فکری و فرهنگی نسل جوان هستند، اظهار داشت: کار کردن در دانشگاه یک توفیق الهی است و هر لحظه به خودمان یادآور شویم که در جهان بینی توحیدی، جغرافیای حضور ما در این بخش از دانشگاه است که در حقیقت در جسم و جان افراد تاثیر گذار هستیم و سعادتی است که خداوند نصیب ما کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به هدف در همه برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شود، گفت: هر کار اجرایی اعم از هنری، انتشار نشریات، برگزاری همایش، اردوی فرهنگی و... باید جهت فرهنگی داشته باشد و به لحاظ فکری و معرفتی ما را در مسیر درست و در نهایت به هدف اصلی فرهنگی نزدیکتر کند.

وی با تاکید بر توجه به کارهای خودجوش دانشجویی گفت: بهترین وسیله برای تحول دانشجویان مشارکت شان در امور است و امور فرهنگی در دانشگاهها باید با مشارکت دانشجویان و فعالان فرهنگی انجام شود.

دکتر کلانتری در ادامه اظهار داشت: متولیان فرهنگی در دانشگاه باید با همکاری و همفکری مراجع نهاد نمایندگی در دانشگاه بهترین تصمیمات را برای امور فرهنگی از جمله: انتخاب امام جماعت، انتخاب مکبر و تجهیزات نمازخانه ها و مساجد در نظر بگیرند.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طیبی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالوحید وفایی و معاونین فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز حضور داشتند.

کد خبر: 861248

وب گردی

وب گردی