ایران آماده راه اندازی خط آهن کربلا / کم کاری از سوی دولت عراق است

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن گفت: تکمیل 35 کیلومتر باقی مانده از خط آهن ایران - کربلا بر عهده دولت عراق است تا اقداماتی را جهت ساخت آن انجام دهد.

مازیار یزدانی، معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره علت تاخیر در راه اندازی خط آهن کربلا گفت: در مسیر کربلا پلی به نام پل بصره وجود دارد که ساخت آن برعهده دولت ایران است و نیز تکمیل 35 کیلومتر باقی مانده از خط آهن ایران - کربلا براساس توافقاتی که مابین دولت ایران با عراق صورت گرفته بر عهده دولت عراق است تا اقداماتی را جهت ساخت آن انجام دهد.

یزدانی در ادامه بیان کرد: آخرین جلسه ای که طی چند وقت گذشته با راه آهن عراق برگزار شد، رییس راه آهن این کشور اعلام کرد که در حال حاضر با محدودیت اعتباری روبرو هستند و اکنون قادر به تکمیل ریل گذاری این مسیر نخواهند بود.

یزدانی افزود: علی‌رغم اینکه ما پیمانکار اصلی را جهت احداث پل انتخاب کردیم و از آمادگی لازم برای عمل به تعهدات خود برخورداریم اما تعهد طرف عراقی اکنون متوقف شده و باعث شد تا قادر به تکمیل این پروژه در موعد مقرر برای استفاده زائران اربعین از خط آهن ایران - کربلا برای سفر به کربلا در این ایام نباشیم.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن به میزان اعتباری که تاکنون برای خط آهن ایران - کربلا مورد استفاده قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: حدود 150 میلیارد تومان هزینه پل بود و نیز مبلغ 170 میلیارد تومان صرف هزینه راه آهن بوده است.

او اظهار داشت: در سال جاری هم همانند سال های گذشته حمل و نقل در این مسیر به صورت ترکیبی انجام می شود و بخشی از انتقال مسافران در مسیر کربلا که ناقص است از طریق اتوبوس ویژه انجام می شود.

یزدانی با تاکید بر اینکه ریل گذاری خط آهن ایران - کربلا نقش بسزایی را در افزایش میزان مسافران از طریق این مسیر ایفا می کند، گفت: براساس پیش بینی ها در زمان راه اندازی این خط آهن و امکان انتقال مسافران، شاهد جذب بسیار بالایی را در حمل و نقل مسافران از طریق این خط شاهد خواهیم بود.

401

کد خبر: 861317

وب گردی

وب گردی