تأمین حقوق شهروندی افراد از وظایف پلیس است

جانشین معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا با تأکید بر اینکه از وظایف پلیس تأمین حقوق شهروندی افراد بوده و این امر تضمین کننده بخش اعظمی از حقوق مردم است، گفت: پلیس در صورتی به جایگاه خود می‌رسد که تمام کارهایش در جهت اجرای حقوق شهروندی افراد باشد. در واقع امنیت برای افراد و حاکمیت ایجاد تکلیف می‌کند و یک رابطه متقابل بوجود می‌آورد و طبیعی است برای برقراری نظم بسیاری از حقوق شهروندی به مخاطره بیافتد که این امر اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سردار ملک زاده در کنگره بین المللی حقوق ایران گفت: رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و... در گروی امنیت است. امروزه امنیت در پرتو انقلاب‌ها سبقه دیگری پیدا کرده که می‌توان آنرا امنیت شهروندی نام نهاد. همه انسان‌ها حق دارند محترم شمرده شوند اهمیت حقوق شهروندی به حدی است که رابطه بسیار نزدیکی با حاکمیت دارد.

وی افزود: رعایت حق دادخواهی و دادرسی عادلانه مورد توجه قانونگذار است و دادرسی عادلانه و بی طرفانه لازم است.

جانشین معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا ادامه داد: پلیس با راه‌اندازی سامانه 197 و راه‌اندازی مشاوره و برگزاری نمایشگاه و طرح همیار پلیس و... از رویکرد جامعه محوری سود می‌جوید و بحمدالله امروز نیروی انتظامی توانسته گام های موثری را در کشف جرم بردارد.

ملک زاده تاکید کرد: هدف پلیس باید کشف حقیقت باشد و در راه جمع آوری ادله، به فرض بی‌گناهی متهم نیز توجه کند زیرا تا همان حد که فرض گناهکاری آن است فرض بی‌گناهی او نیز وجود دارد.
706

کد خبر: 861338

وب گردی

وب گردی