ظرفیت تولید برق سال آینده از 80 هزار مگاوات عبور می کند

سرپرست وزارت نیرو گفت: با احداث نیروگاه های جدید در کشور ظرفیت تولید برق در تیرماه سال 97 از مرز 80 هزار مگاوات خواهد گذشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ستار محمودی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره بازسازی نیروگاه های برق فرسوده و بازگشت آنها به مدار تولید افزود: ما با گذر از فصل گرمای تابستان، فرصت تعمیر و نگهداری تاسیسات خود اعم از نیروگاهها و خطوطی که سه ماه و نیم به طور کامل زیر بار سنگین تامین و انتقال انرژی بودند را پیدا می کنیم تا بار دیگر برای فصول گرما و پرمصرف آماده شوند.
او تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی کار تعمیر و نگهداری تاسیسات انتقال نیرو از اواخر شهریور ماه امسال آغاز شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.
محمودی گفت که تاکنون نزدیک حدود 18 هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور به مرحله تعمیرات فرستاده شده و بخشی از این تجهیزات برگشته است.
سرپرست وزارت نیرو گفت: برای افزایش ظرفیت تولید برق، حدود 3 هزار و 500 مگاوات نیروگاه های جدید، اعم از نیروگاه های حرارتی و تجدیدپذیر در حال احداث است که فاز به فاز و مرحله به مرحله تا قبل از تیرماه سال آینده وارد مدار بهره برداری می شوند.
محمودی ظرفیت اسمی فعلی نیروگاهی کشور را 77 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: با ورود نیروگاه های جدید، ظرفیت تولید برق در تیرماه 1397 از مرز 80 هزار مگاوات خواهد گذشت.
او درباره برنامه های این وزارتخانه در موضوع آب نیز با یادآوری مشکل خشکسالی و کم آبی در ایران گفت: هنوز در ماه اول سال آبی جدید هستیم و قضاوت درباره میزان بارندگی ها زود است اما به نظر می رسد حجم بارش ها با سال گذشته تفاوتی نکند.
سرپرست وزارت نیرو ادامه داد: در مناطقی همچون حوضه دریاچه ارومیه میزان نزولات بسیار است اما در کل، تامین آب در کشور نیازمند رعایت اصول مدیریت مصرف است.
محمودی تصریح کرد: اکنون تامین آب شهرها و روستاها متعادل است اما مفهوم آن این نیست که شرایط آبی در تابستان سال آینده نیز به همین شکل خواهد بود زیرا در تابستان هر سال فشارهای جدیدی از نظر افزایش مصرف به منابع آبی وارد می شود.
او گفت: هم کشش سامانه های انتقال دهنده و توزیع کننده و هم میزان تامین آب مهم است و ما روی این میزان تامین در حال کار هستیم و تعمیر و نگهداری در داخل شبکه های شهری درحال کار است.
سرپرست وزارت نیرو اظهار داشت: در روستاها نیز به دلیل منابع محدود مالی کارها یک مقدار با کندی همراه است و به دنبال سرعت بیشتری به لحاظ تامین منابع مالی هستیم.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 861363

وب گردی

وب گردی