دانشجویان زرنگ این رشته بی کار نمی مانند

در حال حاضر بیش از هشتصد دانشجوی تربیت‌بدنی از کاردانی تا دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی همدان درباره رشته تربیت و علوم ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز عنوان کرد: تربیت‌بدنی و علوم ورزشی یکی از شاخه‌های علوم انسانی است که از جهات مختلف با علوم پایه و علوم تندرستی پیوندیافته و اثر و نقش آن در توانبخشی و بهسازی جسمی و روانی افراد جامعه غیرقابل‌انکار است و در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است.

غلامرضا خاکساری افزود: دامنه فعالیت و کارآیی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در امرآموزش‌وپرورش و بهداشت فردی و اجتماعی بسیار وسیع و گسترده است به‌طوری که تمام گروه‌های سنی را پیش از تولد تا دوره سالخوردگی و کهولت در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ترتیب بدنی و ورزش به‌عنوان یک عامل پیش‌گیرنده از بروز برخی ازناراحتی‌ها و عوارض جسمی و روحی نیز موردتوجه بوده و ثابت‌شده است که پیش‌گیرنده از بروز برخی ناراحتی‌ها و عوارض جسمی و روحی بوده و همچنین از پیشروی پاره‌ای از بیماری‌ها مانند امراض قند و نارسائی‌های قبلی– عروقی جلوگیری به عمل می آورد.

خاکساری بیان کرد: مقاطع کاردانی پیوسته تربیت‌بدنی، کارشناسی ناپیوسته تربیت دبیر، کارشناسی علوم ورزشی، کارشناسی ارشد در گرایش‌های مدیریت ورزشی بازاریابی،مدیریت ورزشی راهبردی سازمان ورزشی، فیزیولوژی ورزشی گرایش فعالیت تندرستی،بیومکانیک ورزشی، رفتار حرکتی گرایش‌های رشد حرکتی و آموزش و در مقطع دکتری در مدیریت ورزشی سه گرایش بازاریابی و رسانه، اوقات فراغت، و راهبری سازمان‌های ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان دایر است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: آموزش این تعداد دانشجو را 10 عضوهیات علمی با دو استاد تمام، شش استادیار و 2 بورسیه دکتری و سی مدرس مدعو بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموختگانی که دوره کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی را به پایان می‌رسانند می‌توانند علاوه بر تدریس دروس تربیت بدنی در مدارس و مراکز آموزشی، به عنوان کارشناس تربیت بدنی در سازمانهای دولتی، فدراسیون‌های ورزشی و ... و همچنین خدمت در مراکز ورزشی و درمانی جانبازان و معلولین بپردازند.

خاکساری افزود: فارغ‌التحصیل تربیت‌بدنی می‌تواند به‌عنوان مربی و مسئول ورزش در وزارتخانه‌هایی که بخش تربیت‌بدنی دارند، فعالیت کند.

وی درباره امکانات و تجهیزات ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، گفت: خوشبختانه امکانات و پتانسیل مناسب ورزشی خوبی در استان و واحد همدان وجود دارد که موجب شده است به‌عنوان قطب ورزشی در میزبانی مسابقات در کشور شناخته شود.

خاکساری تصریح کرد: مجتمع ورزشی امام علی (ع) واحد همدان با ظرفیت سه هزار نفر که مجهز به استانداردهای لازم یک سالن ورزشی است، زمین چمن استاندارد، مجتمع ورزشی پوریای ولی مجهز به سالن کشتی، سالن والیبال و بدمینتون، سالن تیراندازی ۱۸ خطه، زمین تنیس، سالن مجهز بدن‌سازی، دو سالن ورزشی در ملایر و .... مجموعه بی‌نظیری را در کنار هم در دانشگاه آزاد اسلامی همدان به وجود آورده است.

کد خبر: 861386

وب گردی

وب گردی