حکم شرکای بابک زنجانی صادر شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم شرکای بابک زنجانی در دادگاه انقلاب خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما، غلامحسین اسماعیلی افزود: حکم مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سم پرونده نفتی و شرکای باک زنجانی در شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شده است.
وی گفت: دادنامه در مرحله تایپ است و احکام صادره به وکلای متهمان ابلاغ می شود.
اسماعیلی همچنین روز دوشنبه اعلام کرد: حکم شرکای زنجانی به زودی صادر می شود.
دادگاه های رسیدگی به پرونده نفتی سال 94 در 25 جلسه علنی و یک جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.
بابک زنجانی با حکم دادگاه انقلاب، مفسد فی الارض شناخته و به اعدام، رد مال و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ رد مال محکوم شد که با ارسال لایحه اعتراضی، پرونده این متهم برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.
بابک زنجانی از حدود 8 هزار میلیارد تومان بدهی خود به وزارت نفت 2 هزار میلیارد تومان را از محل واگذاری اموال و شرکت‌هایش تسویه کرده است، البته وزارت نفت مدعی است بدهی زنجانی با احتساب ضرر و زیان به حدود 12هزار میلیارد تومان می‌رسد.
اوایل آذر 95 حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید شد و البته این حکم برای مهدی شمس و حمید فلاح هروی دو متهم دیگر این پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.
رسیدگی به پرونده مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی که از 17 تیر امسال به ریاست قاضی مقیسه و در شعبه 28 دادگاه انقلاب در 15 جلسه علنی دنبال شد، 24 مهر به پایان رسید.
قاضی پرونده در پایان پانزدهمین جلسه دادگاه گفت: اگر نیاز به بررسی دیگر نباشد حکم متهمان ظرف یک هفته تا 10 روز آینده صادر می شود.

701

کد خبر: 861401

وب گردی

وب گردی