مخالف سوآپ گاز ترکمنستان به ترکیه هستیم/ آمادگی افزایش 2 میلیارد مترمکعبی صادرات گاز به ترکیه

مدیر عامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه ترکیه بازار سنتی گاز ایران است و قصد نداریم گاز کشور رقیب را به بازار سنتی خود که بازار خودمان است یعنی ترکیه سوآپ کنیم، تاکید کرد: بنابراین با سوآپ گاز ترکمنستان از مسیر ایران به ترکیه مخالف هستیم .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمیدرضا عراقی، درباره آخرین گفتگوهای ایران و ترکیه به منظور افزایش صادرات گاز به این کشور همسایه، گفت: شرکت ملی گاز ایران گفت‌وگوی جدی برای افزایش صادرات گاز به ترکیه نداشته است اما شرکت‌های بخش خصوصی گفت‌وگوهایی برای صادرات گاز به این کشور انجام داده‌اند.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه شرکت‌های خصوصی گفت‌وگوهایی برای صادرات یا سوآپ گاز به ترکیه داشته‌اند، تصریح کرد: اما شرکت ملی گاز ایران با سوآپ گاز ترکمنستان به ترکیه مخالف است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه ترکیه بازار سنتی گاز ایران است و قصد نداریم گاز کشور رقیب را به بازار سنتی خود که بازار خودمان است یعنی ترکیه سوآپ کنیم، تاکید کرد: بنابراین با سوآپ گاز ترکمنستان از مسیر ایران به ترکیه مخالف هستیم اما سوآپ گاز ترکمن‌ها به ارمنستان و جمهوری آذربایجان بلامانع است.

منبع: انرژی نیوز

402

کد خبر: 861402

وب گردی

وب گردی