آغاز به کار سامانه 50004044 پیامکی برای ارتباط مستقیم مردم با محیط زیست در استان تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از آغاز به کار سامانه پیامکی 50004044 مردم استان تهران جهت به رسیدگی و نظارت بر معضلات زیست محیطی استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران که پیش‌ازاین در نشست خبری خود از راه‌اندازی سامانه پیامکی برای ارتباط مستقیم و بیشتر شهروندان با محیط زیست استان تهران خبر داده بود، امروز به تشریح بیشتر این سامانه پرداخت.

کیومرث کلانتری در این خصوص اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و اهداف ما در مدیریت محیط زیست استان تهران مشارکت مستقیم مردم و استفاده ازنظر آن‌ها در حفظ محیط زیست به منظور بهره‌برداری از شرایط زیستی مطلوب‌تر هست.

وی بابیان اینکه امروزه در بیشتر کشورها بخصوص کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه ، مشارکت دادن مردم در سرنوشت خود در حوزه‌های مختلف ، موردتوجه مسئولین و مدیران شهری قرار دارد، گفت: در این کشورها سازمان‌های موفق و روبه‌جلو ، سازمان‌هایی هستند که مدل و برنامه‌های خود را بر اساس نیازها و بازخوردهای اجتماعی تعیین کنند.

کلانتری ادامه داد: بر این اساس مردم به‌عنوان جامعه هدف تعیین و مشارکت مردمی الگوی کار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه حل مشکلات و مسائل مختلف در حوزه محیط‌زیست استان تهران نیازمند تعامل دوسویه مردم و مسئولین است، تصریح کرد: ما باید اطلاعات بروز و مستمر از وضعیت محیط‌زیست را در اختیار مردم قرار دهیم و باید برای گوش دادن به گزارش‌ها و مطالبات مردمی آماده‌باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه برای این منظور بهره‌برداری از یک سامانه پیامکی ارتباط مستقیم در دستور کار این اداره کل قرار گرفت ، افزود: با آغاز بکار سامانه 50004044 مردم استان تهران می‌توانند از امروز مشکلات و مسائل محیط زیستی که با آن روبرو بوده و بر اساس قانون، رسیدگی و نظارت بر حل آن جزو وظایف سازمانی دستگاه محیط‌زیست است را به‌طور پیامکی گزارش کنند.

کلانتری همچنین گفت : مردم می‌توانند از این طریق گزارش هرگونه تخریب ، آلودگی محیط‌زیست ، نگهداری و یا خریدوفروش غیرمجاز حیات‌وحش و موارد مشابه را سریعاً با ذکر محل وقوع و یا هرگونه اطلاعات بیشتر به‌طور خلاصه به این سامانه پیامک نمایند.

وی بابیان اینکه شخصاً بر گزارش‌های دریافتی نظارت دارد ، ادامه داد : گزارش‌های دریافتی از مردم سریعاً بررسی و به مبادی مربوطه جهت رسیدگی ارجاع خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران بابیان اینکه هرماه یک‌بار گزارشی از تعداد پیامک‌های دریافتی و اقدامات محیط‌زیست در ارتباط با این پیامک‌ها از طریق سایت اطلاع‌رسانی محیط‌زیست استان تهران به نشانی www.tehran-doe.ir اعلام خواهد شد، از شهروندان درخواست کرد از طریق این سامانه تنها به اعلام معضلات و جرائم زیست‌محیطی بپردازند .

کلانتری در پایان گفت : ازآنجایی‌که بر اساس قانون ، دستگاه‌های مختلفی در حوزه محیط‌زیست مسئولیت اجرایی دارند ، وظیفه همه دستگاه‌ها توجه به موضوعات مربوط به محیط‌زیست و سلامت مردم است و همه باید به مطالبات مردم احترام بگذاریم.

کد خبر: 861547

وب گردی

وب گردی