۲۴۰۰مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند/ بهسازی ۶۵۰۰ مسکن مددجویی روستایی

در شش ماهه نخست امسال 2 هزار و ۴۰۰ مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند.

به گزارش ایسکانیوز مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد به تشریح عملکرد حوزه مسکن این نهاد در شش ماهه نخست امسال پرداخت.
مهندس ابراهیم بازیان، مشاور رئیس و مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که ۱۰ درصد آنها فاقد مسکن هستند، گفت:از این تعداد، حدود ۸۰ درصد خانواده های یک و دو نفره هستند که در اولویت خدمات بلاعوض نبوده و از امسال تسهیلات خدمات مسکن از طریق پرداخت وام قرض الحسنه به آنها پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ در صد از خانوارهای تحت حمایت (بیش از دو نفره) در اولویت تامین مسکن هستند،افزود:اولویت کمیته امداد در تامین مسکن مددجویان با خانوارهای عائله‌مند و پرجمعیت است.

بازیان بااشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن در سال نخست برنامه ششم کمیته امداد گفت: بیش از ۷۰ هزار خدمت عمرانی در قالب فعالیت های ساخت، خرید، تعمیر و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهری در دست اقدام است.
مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال دو هزار و ۴۰۰ مسکن مددجویی شهری خریداری و احداث شده است،افزود:همچنین حدود شش هزار و ۵۰۰ مسکن مددجویی روستایی بهسازی شده است که برای این امر ۲۰۰ میلیارد تومان از قیمت تمام شده مشارکت شده است.

وی با اشاره به مصوبه بودجه امسال حوزه مسکن برای تعمیر ۴۰ هزار واحد مسکن خودمالکی مددجویان گفت: در شش‌ماهه نخست امسال ۱۵ هزار واحد مسکن مددجویی تعمیر شده است که تعداد باقیمانده تا پایان سال انجام خواهد شد.
بازیان با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کمیته امداد رفع مشکلات نیازمندان با استفاده از ظرفیت خیران و مشارکت های مردمی است افزود: تأمین مسکن مددجویان تحت حمایت در شش‌ماهه نخست امسال ۳۰ درصد با کمک‌های دولتی، ۱۹ درصد از محل منابع اختصاصی کمیته امداد و ۳۳درصد با مشارکت‌های مردمی بوده که ۲۰ درصد آن از محل صدقات، ۱۰ درصد کمک خیران و ۳ درصد از محل زکات بوده است.
مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با تأکید بر اینکه حل مشکل مسکن مددجویان، باعث توانمندی فرهنگی و اجتماعی خانوارهای تحت حمایت می‌شود گفت: با تأمین مسکن نیازمندان زمینه ازدواج در بین خانوارهای تحت حمایت نیز فراهم می شود و امید به زندگی در بین آنها را افزایش می دهد.

700

کد خبر: 861587

وب گردی

وب گردی