استاندار ایلام تاکید کرد: لزوم تدوین برنامه های ادارات ایلام بر اساس سند آمایش سرزمین

استاندار ایلام از عموم دستگاه های اجرایی استان خواست با محوریت سند آمایش سرزمینی برنامه های خود را در حوزه های مختلف تدوین و اجرایی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در جلسه اعضای ستاد آمایش سرزمین اظهار داشت: آخرین فرصت تدوین برنامه آمایش سرزمین پایان سال جاری است ولی تاکنون این سند در استان تدوین نشده است.

وی از عموم دستگاه مسئول خواست حداکثر تا ۲ ماه آینده راهبردهای این سند را در استان مشخص و ارائه دهند.

استاندار ایلام یادآور شد: نبود این سند باعث شده دستگاه ها به صورت جزیره ای و منفک از یکدیگر برنامه های خود را اجرایی کنند در صورتیکه اگر با یک برنامه منسچجم و هماهنگ به پیش برویم تاثیرگذاری و موفقیت آن بسیار بهتر بوده و از موازی کاری نیز جلوگیری می شود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: سند آمایش سرزمین یک سند مرجع است، اگر این سند در سطح ملی و استانی آماده باشد باید همه برنامه ها از جمله برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را از روی این سند تهیه کرد.

وی افزود: باید همه پاسخگوی خواسته های مشاوران و ناظران و سازمان برنامه بودجه باشند و اولویت دستگاه ها را با کار کارشناسی و تخصصی ظرف مدت یک هفته با اسناد بالا دستی و پایین دستی ارائه کنند تا کارها به پیش رود.

مدیر علمی طرح آمایش سرزمینی ایلام نیز در این جلسه از کسب رتبه ۱۵ کشور از نظر سطح سرمایه اجتماعی خبر داد.

خدر فرجی راد تاکید کرد: کسب این رتبه در نتیجه دارا بودن منابع عظیم انرژی و آب و خاک بوده ولی تاکنون نتوانسته ایم به تناسب این ظرفیت آنرا در جهت توسعه همه جانبه استان بکار بگیریم.

901

کد خبر: 861602

وب گردی

وب گردی