نقش رسانه ها در برگزاری مراسم اربعین؛رسانه های محلی یا شبکه های مجازی کدام عملکرد بهتری دارد؟

یک کارشناس رسانه گفت: رسانه های مجازی مانند تلگرام گوی سبقت برای جذب مخاطب از رسانه های سنتی گرفته اند و اطلاع رسان خوبی برای مخاطبان هستند.

عباس اسدی کارشناس رسانه در رابطه با تاثیر شبکه های استانی در برگزاری مراسم اربعین در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در مراسم اربعین فعالیت های رسانه های استانی متفاوت است، بخصوص رسانه هایی که سمت غرب کشور مانند کرمانشاه و ایلام و در نزدیک به مرزها هستند که بیشتر به این موضوع توجه می کنند.

وی با اشاره به این که رادیو اربعین مشغول به فعالیت است، افزود: با توجه به این موضوع که نیازهای مخاطبان از طریق رادیو اربعین تامین می شود مخاطبان شهرستان نیاز ندارند که اطلاعات را از شبکه های استانی دریافت کنند مگر اینکه آن خبر در رابطه با مراسم مخصوص به استان و شهر خودشان باشد.

اسدی با بیان این که نشریات محلی هم با توجه به فعالیت های خود در اربعین متفاوت عمل می کنند، افزود: نشریاتی که در استان های همجوار با عراق واقع هستند اخبار را سریعتر پوشش می دهند.

این کارشناس رسانه همچنین تصریح کرد: به طور کل معتقدم که رسانه های محلی یا استانی در زمینه مسائل اربعین نمی توانند برای مخاطب آنچنان باید و شاید جذاب باشند زیرا مخاطب اطلاعات خود را از طریق شبکه های مجازی دریافت و از وجود رسانه های سنتی و محلی بی نیاز می شود.

وی اظهار داشت: نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد آن است که رسانه های مجازی مانند تلگرام گوی سبقت را برای جذب مخاطب از رسانه های سنتی گرفته و اطلاع رسان های خوبی برای مخاطبان هستند.

این کارشناس رسانه در رابطه با تفاوت شبکه های رادیویی استانی و شبکه های تلویزیونی استانی در پخش برنامه های اربعین، گفت: هر مخاطب بر اثر نیاز خود به این شبکه ها رجوع می کند اما به طور کل موضوعات به صورت تصویری برایشان جذابتر است و از شبکه های تلویزیون برنامه های خود دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: اگر شخصی در مکان یا محلی باشد که به رادیو یا تلویزیون دسترسی نداشته باشد مانند محل کار می تواند از طریق تلگرام و شبکه های مجازی به اطلاعات خود دست پیدا کند.

اسدی ادامه داد: از نظر خبری شبکه های مجازی نسبت به شبکه های رادیویی و تلویزیون در پوشش اخبار پیشرو تر هستند اما ممکن است در شبکه های رادیویی و تلویزیونی مقداری سخنرانی ها و تحلیل هایی وجود داشته باشد که مخاطب برای دریافت آن اطلاعات به سمت شبکه های رادیویی و تلویزیونی برود.

901/900

کد خبر: 861677

وب گردی

وب گردی