بورس در هفته ای که گذشت/ رشدشاخص ادامه دار است

روند معاملات بازار سرمایه در هفته ای که گذشت مثبت بود و بارشد 976 واحدی همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در هفته کاری منتهی به سوم آبان ماه سال جاری، شاخص بورس و اوراق بهادار تهران از رقم 85 هزار و 660 واحد در شروع هفته عبور کرد و روز گذشته که آخرین روز معاملاتی هفته بود به رقم 86 هزار و 636 واحد رسید، بنابراین می توان گفت شاخص کل در هفته ای که گذشت با رشد 976 واحدی همراه بود.

بازار سرمایه که از هفته قبل روند حرکت صعودی خود را شروع کرده بود در ابتدای هفته وارد کانال 86هزار واحدی شد و موقعیت خود را در بالای این محدوده حفظ کرد.

آرامش در بازار های موازی ارز و طلا در داخل کشور، قیمت نفت و دیگر قیمت های جهانی از جمله عوامل تاثیرگذار در تغییرات مثبت شاخص کل بود.

شرکت های پالایشگاهی مانند هفته گذشته روند حرکتی مثبتی داشتند و در کنار آنها، رشد سهام فولاد مبارکه و همراه اول نیز جزو شرکت هایی بودند که بیشترین اثر را بر روی شاخص بورس تهران در آخرین روز کاری هفته داشتند.

در گروه خودروسازی می توان به بسته شدن و باز شدن نماد شرکت سایپا به دلیل تعدیل منفی در پیش بینی سود سال اشاره کرد که موجب کاهش قیمت سهام این شرکت شد.

سکون بازارهای موازی سرمایه گذاری و جذابیت های شاخص بازار سهام می توانند عواملی باشند تا به ادامه روند صعودی با شیب ملایم بورس در هفته آتی امیدوار بود.

401

کد خبر: 861694

وب گردی

وب گردی