مرکز پزشکی ایران و اوگاندا با حضور وزیر امور خارجه ایران افتتاح شد

مرکز پزشکی ایران و اوگاندا با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و « یوری کاگوتا موسوینی» رئیس جمهور اوگاندا در کامپالا پایتخت این کشور افتتاح شد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز محمدجواد ظریف امروز (پنجشنبه) پس از افتتاح این بیمارستان 50 تخت خوابی از بخش های مختلف آن بازدید کرد.
عملیات اجرایی این مرکز درمانی در کامپالا از 6 سال پیش آغاز شد که ساختمان آن از سوی جمهوری اسلامی ایران احداث و به دولت اوگاندا تحویل داده شد.
هزینه تجهیز این بیمارستان نیز از سوی انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز و پزشکان ایرانی بخش خصوصی تامین شده است.
زمین این بیمارستان متعلق به پلیس اوگاندا می باشد وبه همین دلیل هلال احمر برای راه اندازی آن نتوانسته وارد شود و ‌پزشکان مسلمان بدون مرز راه اندازی این واحد درمانی را برعهده گرفتند.
این مرکزمشتمل بر پنجاه تخت خواب بیمارستانی و با مبلغ چهارمیلیون دلار در کامپالا احداث شده و ساختمان آن از کمک های توسعه ای جمهوری اسلامی ایران و توسط انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز و پلیس اوگاندا در چهار سال احداث شده و سرمایه گذاری تجهیز آن را بخش خصوصی قبول کرده است.
در این مراسم «سام کوتسا» وزیر امورخارجه اوگاندا و برخی از مقامات سیاسی و نظامی محلی نیز حضور دارند.
به گزارش ایرنا، کشور اوگاندا دومین مقصد سفر دوره ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به قاره آفریقا است؛ ظریف عصر روز گذشته با «یوری کاگوتا» موسوینی رییس جمهوری اوگاندا دیدار و در باره گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی دوکشور گفت و گو کرد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفر دوره ای خود را به آفریقا از ابتدای هفته آغاز کرد. اوعصر یکشنبه 30 مهرماه به همراه یک هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی و دیدار با مقامات این کشور وارد پرتوریا شد.
ظریف در آفریقای جنوبی با «جاکوب زوما» رئیس جمهوری، وزیر خارجه و وزیر دارایی آفریقای جنوبی دیدار و گفت ‌و گو کرد.
وزیر امور خارجه در این دور از سفر منطقه ای به قاره آفریقا ، قرار است به کشور نیجر نیز سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند.

303

کد خبر: 861732

وب گردی

وب گردی