استیضاح "حجتی" قوت گرفت

نماینده مردم رودسر در مجلس گفت: در صورت عدم حل مشکل چایکاران استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را پیگیری میکنم.

اسد‌الله عباسی نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران از سوی دولت، گفت: چای‌کاران بیش از 3 ماه است که برگ سبز چای خود را تحویل داده‌اند اما تا کنون 30 درصد بهای آن را دریافت نکرده‌اند.

وی با انتقاد از چرخه معیوب و نا کارآمد در سیکل مدیریتی سازمان چای و کارخانه‌های چای‌سازی، افزود:چای‌کاران باید تا چه زمان سوء مدیریت، بی تفاوتی و سهل انگاری مسئولان ذیربط را تحمل کنند.

نماینده مردم رودسر در مجلس با اعلام اینکه بهای کل برگ سبز تحویل داده شده به دولت حدود 200 میلیارد تومان است، تصریح کرد: کشاورزان پس از گذشت 3 ماه هنوز موفق به دریافت 60 میلیارد از بهای چای تحویلی نشده‌اند.

عباسی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با سازمان چای در حال غفلت و بی تفاوتی به سر می‌برد و این سازمان را به حال خود رها کرده است ،ادامه داد: مسئولان و مدیران سازمان چای با توجه به مشکلاتی که در زمینه صنعت چای از قبیل چای خشک سنواتی که از گذشته در انبار‌های چای باقی مانده، پرداخت مطالبات چایکاران و همچنین پرداخت بیمه کشاورزی چایکاران وجود دارد، قادر به پاسخگویی نیستند.

وی تصریح کرد: چنین برخورد‌هایی با کشاورزان سبب می‌شود تا آنها انگیزه خود برای ادامه کار را از دست داده و زمین زراعی خود را تغییر کاربری داده و یا به طور کلی دست از کشاورزی بردارند.

نماینده رودسر در مجلس با تاکید بر اینکه در صورتی که ظرف چند روز آینده مشکل چایکاران حل نشود و باقی مانده بهای برگ سبز چای تحویلی به آنها داده نشود قطعا پس از جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی این موضوع را از طریق سوال یا استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پیگیری می‌کنیم.

منبع: تسنیم

303

کد خبر: 861754

وب گردی

وب گردی