با تقویت بنیه دفاعی دشمن جرات نمی‌کند از موضع بالا با ما برخورد کند

نماینده مردم چناران و طرقبه گفت: اگر قدرت نظامی داشته باشیم دشمن جرات نمی‌کند از موضع بالا و تحکم با ما برخورد کند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلاامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی مبنی بر اینکه قدرت دفاعی ایران باید بیشتر شود تا دشمن جری نشود، گفت: قاعدتا در هر زمینه‌ای که ضعف وجود داشته باشد، حقوق‌ کشور و ملت از سوی دشمنان پایمال می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی از طریق چپاول کشورهای ضعیف به قدرت رسیده‌اند، متذکر شد: ابرقدرت‌ها کشورهای ضعیف را تحت سیطره خود در می‌آورند و با چپاول دارایی و ثروت آنان به قدرت و ثروت می‌رسند.

دهقان با تأکید بر اینکه آن چیزی که مانع چپاول دارایی ملت‌ها می‌شود قدرت آنان است، تصریح کرد: قدرت یک کشور مؤلفه‌های بسیار زیادی دارد که یکی از مؤلفه‌های آن وحدت ملی است اما در کنار آن باید حتما ابزار دفاعی هم وجود داشته باشد.

نماینده مردم چناران و طرقبه ادامه داد: اروپایی‌ها و آمریکا باهم هم‌داستان هستند که قدرت دفاعی ما را تضعیف کنند و به همین دلیل یک تقسیم کار نانوشته‌ای بین آنان صورت گرفته به این شکل که آمریکایی‌ها زیر بار برجام نروند و دبه درآورند و از سوی دیگر اروپایی‌ها هم به ظاهر معتقد به ادامه برجام باشند اما در عمل به دنبال کنترل قدرت منطقه‌ای و توان موشکی ما هستند.

وی گفت: با نگاهی دقیق به صحبت‌های مسئولان اروپایی می‌توان دریافت که هدف آنان با آمریکایی‌ها یکی است اما تاکتیک‌شان متفاوت است و ما اگر می‌خواهیم وحدت ملی و اقتدار درونی‌مان را حفظ کنیم، باید به دنبال تقویت بنیه دفاعی‌مان باشیم.

دهقان با تاکید بر اینکه اگر قدرت نظامی داشته باشیم دشمن گستاخ نمی‌شود و جرات نمی‌کند از موضع بالا و تحکم با ما برخورد کند، خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم قدرت بازدارندگی‌مان را افزایش دهیم، نیازمند تقویت قوای نظامی هستیم تا دشمن جرات نکند به ما تشر بزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

303

کد خبر: 861757

وب گردی

وب گردی