بزرگ‌ترین مرکز دیتا سنتر در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار در استان بزرگترین مرکز دیتا سنتر با اعتباری حدود هشت میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز مرتضی بلالی چهارم آبان ماه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه توجه به روستاها از سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: دو پروژه، های‌وب و کنسرسیوم همت در راستای اینترنت پر سرعت به روستاها در نظر گرفته شده که توسط شرکت های‌وب 159 روستای استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته‌اند و با اجرای فاز بعدی مربوط به کنسرسیوم همت 381 روستا تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار خواهند گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان بزرگترین مرکز دیتا سنتر به طور کامل ساخته شده که هشت میلیارد تومان برای زیر ساخت و تجهیزات آن هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه متولی واگذاری تلفن ثابت در شهرها شرکت مخابرات است، افزود: این شرکت ملزم است به محض ارائه درخواست مشترک، به مدت یک ماه درخواست را برآورده کرده و خط در اختیار فرد متقاضی قرار گیرد.
بلالی با اشاره به طرح اشتغال فراگیر در استان، تصریح کرد: حدود 14 رسته به عنوان رسته‌های اشتغال فراگیر در کارگروه اشتغال استان مصوب شده که یکی از آن‌ها فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت‌های دانش بنیان است که با حمایت از طرح‌های فناورانه، تولید برنامه‌های امن تلفن همراه و تولید محتوای چند رسانه‌ای تلفن همراه می‌توان به اشتغال استان کمک کرد.
وی گفت: در راستای توسعه کسب و کار نوپا و افرادی که دارای ایده هستند، حمایت‌هایی صورت می‌پذیرد و تسهیلاتی از محل قانون بودجه 96 در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: می توان با ایجاد مراکز شتاب‌دهی از ایده‌هایی که توسط هر شخص مطرح می‌شود، استقبال کرد تا ایده‌ها به یک پدیده تبدیل شوند.

کد خبر: 861766

وب گردی

وب گردی