شیوه تقسیم بودجه بین دستگاه ها تغییر می کند

رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه تقسیم بودجه بین دستگاه های اجرایی در بودجه سال 97 تغییر می کند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوزداوود محمدی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه نشست شورای اداری استان قزوین گفت: در این خصوص پیاده سازی طرحی با عنوان بودجه ریزی عملیاتی مورد پیگیری قرار دارد که در راستای آن به تناسب انجام برنامه ها و کارها از سوی دستگاه ها به آنها بودجه اختصاص پیدا می کند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون در هر سال به میزان بودجه هر دستگاه افزوده شده است، گفت: در سال آینده این رویه در دستور کار قرار ندارد و به میزان فعالیت و برنامه های دستگاه ها به آنها بودجه داده می شود.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات کشور در بخش جاری و امور هزینه ای صرف می شود که منطقی نیست، اظهار کرد: باید با تقویت بودجه در بخش عمرانی و کاهش هزینه های جاری طرح های نیمه تمام عمرانی در کشور که تعداد آنها به 65 هزار مورد می رسد، را تکمیل کنیم.
وی اظهار کرد: با نظر دولت و مجلس، اصلاح میزان تقسیم بودجه در بخش های عمرانی و جاری توسط سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است.
محمدی،برون سپاری و واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی را به عنوان یکی از راهکارهای تکمیل آنها عنوان کرد و اضافه کرد: برای تکمیل این تعداد طرح به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم و اگر با بودجه دولتی برای تکمیل آنها اقدام کنیم نیاز به صرف 15 سال زمان خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: سال قبل توقیق چندانی در واگذاری طرح های نیمه تمام نداشتیم به طوری که کمتر از هفت درصد این طرح ها شامل چهار هزار و 130 طرح برون سپاری شد که به این مهم باید سرعت ببخشیم.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه سال بعد در آینده نزدیک تقدیم مجلس می شود، افزود: بودجه امسال نسبت به سال آینده اندکی کاهش یافته اما تلاش می شود تا اعتبارات به شکل مناسب تری در دستگاه ها هزینه شود.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 861841

وب گردی

وب گردی