عراق مانند برخی کشورهای عربی دیکتاتوری اداره نمی‌شود

دبیر کل شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت‌وگو با المیادین، گفت که عراق دارای پارلمان، دولت و پارلمان بوده و آمریکا نمی‌تواند نظارت خود را بر رابطه عراق با ایران تحمیل کند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز دبیر کل شورای عالی امنیت ملی ایران گفت آمریکا نمی‌تواند نظارت خود در خصوص روابط بین بغداد و تهران را بر عراق تحمیل کند.

امیر دریابان علی شمخانی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین، به اظهارت وزیر خارجه تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

شمخانی گفت: تیلرسون فکر می‌کند که عراق هم همانند برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به صورت دیکتاتوری و استبداد خاندانی اداره می‌شود.

وی ادامه داد: «عراق کشوری است با سازمان‌ها، پارلمان و دولت و آمریکا نمی‌تواند نظارت خود را بر عراق در خصوص نحوه تعامل و ارتباط با ایران دیکته کند».

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا یکشنبه این هفته در جریان سفر خود به عربستان سعودی از بسیج مردمی عراق که در حال نبرد با داعش است، خواست بعد از تمام شدن جنگ با این گروه تروریستی، عراق را ترک کرده و به خانه‌هایشان برگردند.

در واکنش به این اظهارات تیلرسون، العبادی، نخست وزیر عراق گفت که «رزمندگان الحشد الشعبی قهرمانان ملی عراق هستند». فرماندهی نیروهای الحشد هم از تیلرسون خواست بابت این اظهارات عذرخواهی کند.

«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب‌اهل الحق عراق نیز در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا، در خطاب به وی اعلام کرد: «این آمریکاست که باید نیروهایش را از عراق خارج کند».

منبع: فارس

303

کد خبر: 861898

وب گردی

وب گردی