برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در آذربایجان غربی

با هدف ایجاد تشکل میان تخصصی، انتخابات شورای هیئات مذهبی در آذربایجان غربی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز،مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در این زمینه گفت: انتخابات شورای هیئات مذهبی با هدف ایجاد تشکل میان تخصصی همزمان با سراسر کشور پنجم ماه جاری در آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد داداش زاده با بیان اینکه انتخابات شورای هیئات مذهبی در 10 شهرستان استان برگزار می شود، افزود: ارومیه، نقده، میاندوآب، سلماس، ماکو، شوط، خوی، شاهین دژ، چالدران و تکاب شهرستانهایی هستند که در هرکدام ستاد برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی تشکیل شده و یک نفر هم به نمایندگی از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در آن حضور خواهد داشت.

وی با اظهار اینکه انتخابات شورای هیئات مذهبی به صورت مجزا در هر شهرستان برگزار می شود بیان کرد: بسته به تعداد هیئات موجود در هرشهرستان 5 تا 9 نفر به عنوان اعضا اصلی و یک تا 3 نفر نیز به عنوان اعضا علی البدل انتخاب می شوند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان 150 نفر برای شرکت در انتخابات شورا ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 101 نفر تأئید صلاحیت شده اند که انتخابات بین این افراد برگزار می شود.

حجت الاسلام دادش زاده با اشاره به وظایف شورای هیئات مذهبی گفت: اعضا انتخاب شده به مدت 4 سال در زمینه های ساماندهی، هدایت، رسیدگی، نظارت و حمایت معنوی از هیئات مذهبی در راستای برجسته کردن نقاط قوت و کم کردن نقاط ضعف، حل مشکلات هیئت در مشکلات حکومتی و انجام برخی فعالیت های دینی و اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است این انتخابات با حضور نیروی انتظامی و دستگاههای ناظر در هر شهرستان برگزار می شود.

902/900

کد خبر: 861940

وب گردی

وب گردی