وجود نیروهای مسلح مقتدر کشور سبب ترس آمریکا شده است

امام جمعه زاهدان گفت: عزت هر نظام به نیروهای مسلح است، بسیجی، سپاهی، ارتشی و انتظامی فرقی نمی‌کند همین عزیزان هستند که آمریکا را ترس فرا گرفته است.

به گزارش ایسکا نیوز،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان، اظهار کرد: بنا به روایتی امروز سالروز شهادت آقا امام حسن مجتبی ع است با نگاه به زندگی امام حسن (ع) و مقایسه با زندگی برادرش امام حسین (ع) میتوان به این درک رسید که زندگی امامان را باید الگو برای خودمان قرار دهیم.

وی افزود: بیان زندگی امام مجتبی (ع) برای ما میتواند عبرت انگیز و الگو پذیر باشد اگر جامعه ما دینی است الگو ما زندگی و راه این امامان معصوم است ما نمیتوانیم زندگی امام حسن را الگو قرار دهیم و زندگی امام حسین را فراموش کنیم بلکه راه و الگو از هر دوی آنها باعث شکوفایی تمام مسلمانان است.

سلیمانی افزود: سه نوع تفاوت در زندگی این بزرگواران وجود داشت که باید به این تفاوت ها با دقت توجه کرد در زمان اقا امام مجتبی (ع) راهی به جز صلح نبود و در زمان ابا عبدالله راهی جز قیام نبود، بلکه زمانی که به مصلحت باشد و صلاح جامعه باشد باید صلح کرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: عزت هر نظام به نیروهای مسلح است، بسیجی، سپاهی، ارتشی و انتظامی فرقی نمی‌کند همین عزیزان هستند که آمریکا را ترس فرا گرفته است.

وی ادامه داد: در زمان امام مجتبی (ع) هم گروهی نظامی اهل کوفه بودند که تبعیت از امام را انجام ندادند البته به سمت طرف مقابل هم نرفتدند و به گروه سوم نامگذاری شدند و نا امنی و هرج و مرج راه انداختند و آشوب طلبی روی آوردند و اما گروه چهارم که گروه فراوانی نبودند و امام مصلحت را در صلح با این گروه دید چه بسا اگر امام یارانی مقتدر داشتند صلح نمیکردند.

منبع: فارس

902

کد خبر: 862004

وب گردی

وب گردی