موزه دائمی تاریخ پزشکی و نمایشگاه فرهنگی کانون هنر دانشگاه علوم پزشکی فسا افتتاح شد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در سفر به فسا ضمن ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی فسا، موزه دائمی تاریخ پزشکی این دانشگاه را نیز افتتاح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و هیات همراه پس از اقامه نماز جماعت در مسجد دانشگاه، با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی فسا و نثار گل، به مقام شامخ شهداء ادای احترام کرد.

در ادامه، موزه دائمی تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا توسط معاون وزیر بهداشت و رییس دانشگاه ، در پردیس علوم پزشکی این دانشگاه افتتاح شد و از تجهیزات و وسایل پزشکی قدیمی بازدید به عمل آوردند.

این وسایل و تجهیزات پزشکی قدیمی که قبلا در انبار این دانشگاه نگهداری می شد، در قالب یک نمایشگاه در معرض دید دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی قرار می گیرد.
میکروسکوپ نوری تک چشمی، دستگاه الکترومغناطیس حیوانات آزمایشگاهی،ست تزریق نخاعی، ماشین تایپ، بافت قلب ( تهیه به روش پرفیوژن)، بافت کلیه ( تهیه به روش کاستینگ)، دستگاه بیهوشی صحرایی، میکروسکوپ پاتولوژی، دستگاه اسپکتروفتومتر و.. از جمله وسایل و تجهیزات قدیمی پزشکی بود که در این موزه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
همچنین دکتر فراهانی با حضور در سلف مرکزی دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن بازدید از بخش های مختلف این سلف و سرو وعده نهار در کنار دانشجویان، دقایقی با آنها به گفت وگو نشست واز نزدیک با مشکلات و نیازها و مطالبات دانشجویان آشنا شد.

گفتنی است نمایشگاه کانون هنر دانشگاه علوم پزشی فسا نیز با حضور دکتر محمد رضا فراهانی افتتاح شد.
نمایشگاه کانون هنر که توسط دانشجویان فعال برپا شده است، در برگیرنده آثار هنری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا است.

کد خبر: 862012

وب گردی

وب گردی