پیاده‌روی اربعین یک مانور شیعی و بی‌مانند در تاریخ است

امام جمعه اصفهان گفت: پیاده‌روی اربعین یک مانور شیعه و مانور سیاسی عبادی است. این اتفاق در تاریخ بی‌مانند است و تمام دنیا حواسشان بر روی این مانور است و عظمت آن را نظارت می‌کند.

به گزارش ایسکا نیوز،آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه انسان اگر تقوا داشته باشد بصیرت پیدا می‌کند و تقوا و ترک گناه موجب بازشدن قفل‌های قلب می‌شود، اظهار کرد: عقل و قدرت تشخیص از چراغ‌هایی است که خداوند برای پیدا کردن راه گذاشته است، عقل انسان نوری برای هدایت است.

وی افزود: عقل ما خوبی‌ها و بدی‌ها را نشان می‌دهد و هرجا عقل نا‌توان می‌شود، پیامبران و راهنما‌ها به انسان کمک می‌کند و در واقع آن ها راهنمایان بیرونی هستند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: انسان باتقوا تعصب جاهلی ندارد و تقوا این خصلت‌های بد را از بین می‌برد. تعصبات خطی و گروهی در هر جناحی نیز به خاطر بی‌تقوایی است. موضوع نهنگ آبی توسط افراد عقده‌دار با تبلیغات رواج پیدا کرد به‌طوری‌که می‌گویند باید در بلندی قرار بگیری تا شخصیت پیدا کنی.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: وجود طمع سبب نا‌کار‌آمدی عقل می‌شود و گاهی در بین سران برخی کشور‌ها و حتی در ادارات مشاهده می‌شود که مسائل را با پول حل می‌کنند. لازمه تکیه بر خداوند داشتن تقوا و نترس بودن است. در کشور آمریکا که خود را متمدن می‌دانند در هر روز 40 مورد تیراندازی صورت می‌گیرد و این‌ها به خاطر بی‌تقوایی است.

وی اظهار کرد: اگر با تقوا خصلت‌های بد انسانی کنار زده نشوند بر انسان چیره می‌شوند؛ تقوا با ذکر و یاد خدا ایجاد می‌شود و اگر این صفت وجود داشته باشد انسان در فضای مجازی دچار غفلت نمی‌شود و ماجرای دو جوان که هفته گذشته خود را به دلیل بازی نهنگ آبی از ‌پل پایین انداختند به دلیل نبودن تقوا است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: مردم اصفهان در تشییع شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم حضور چشمگیری داشتند، نباید در این خصوص سست باشیم و حضور باید در مراسم شهدا همین‌گونه باشد، ما به خاطر این عزیزان هم‌اکنون در آرامش زندگی می‌کنیم.

طباطبایی‌نژاد گفت: مردم مظلوم یمن و میانمار با فریادشان به مسلمانان می‌گویند که به داد ما برسید. مسلمانان یمن و میانمار هستند و به سختی زندگی می‌کنند اما هیچ‌یک از کشور‌های غربی، آل سعود را محکوم نکرده‌اند ولی ما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و مطمئن باشیم خداوند چندین برابر کمک‌های ما به ما ثواب خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: نباید از تحریم‌های آمریکا بترسیم و مقام معظم رهبری از ابتدا گفتند که انرژی هسته‌ای و موشک بهانه است و قرار نیست برجام پس از برجام داشته باشیم زیرا اگر این‌ها را نیز کنار بگذاریم بهانه‌های جدیدی ایجاد می‌کنند.

امام جمعه اصفهان گفت: پیاده‌روی اربعین یک مانور شیعه و مانور سیاسی عبادی است. این اتفاق در تاریخ بی‌مانند است و تمام دنیا حواسشان بر روی این مانور است و عظمت آن را نظارت می‌کند ما ایرانی‌ها باید سعی کنیم در رفتارمان برای دیگران الگو باشیم. مسیر امام حسین علیه‌السلام بسیار بزرگ و متفاوت است و باید مانند امام حسین (ع) در شهادت پیشی بگیریم.

منبع: ایسنا

902

کد خبر: 862052

وب گردی

وب گردی