پروازهای نجف از 13 آبان آغاز می‌شود/ نرخ بلیت براساس نرخ مصوب به فروش می‌رسد/ متقاضیان اربعین افزایش یافت

رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه پروازهای اربعین از 13 آبان آغاز و تا 22 آبان ماه ادامه دارد گفت: امسال تعداد زائرین اربعین نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه است.

رضا جعفرزاده رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص پروازهای فوق العاده نجف اظهار کرد: با توجه به اینکه بلیت پروازهای خارجی رقابتی است اما با هماهنگی که با مدیر عامل شرکتهای هواپیمایی صورت گرفته ، توافق کردند که نرخ بلیت های اربعین را به نرخی که اعلام شده به فروش برسانند.

او تصریح کرد: تهران -نجف و تهران -بغداد یک میلیون و 200 هزار تومان و بلیت نجف-مشهد و بغداد و بالعکس یک میلیون و500 هزار تومان و بلیت یکسره تهران –نجف و بغداد 600 هزار و مشهد 700هزار تومان به فروش خواهد رسید.

جعفرزاده تاکید کرد: پروازهای نجف از سیزدهم آغاز و تا بیست و دوم ادامه دارد آنچه که باید گفت این است که ما با یک ظرفیت محدود و متقاضی زیاد روبه رو هستیم. بنابراین ظرفیت ما با متقاضی برابری نمی کند.

رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور گفت: علی رغم این موضوع پروازهای فوق العاده را برای پاسخگویی بیشتر به مسافران اختصاص دادیم تا جایی که سازمان هواپیمایی کشور مجوزهای لازم را صادر کردند.

او افزود: آنچه مهم است همکاری زائرین است که بتوانیم پرواز را به موقع انجام دهیم اگر احیانا مشکلی برای هواپیمایی پیش آمد یا تاخیر شد مسافران باید این موضوع را بدانند که تاخیر همه پروازها نیست بلکه بخاطر ظرفیتها است.

او تصریح کرد: شرکتهای هواپیمایی درصدد هستند که پروازهای به موقع انجام دهند. چرا که این موضوع از نظر تبلیغ به نفعشان شرکتهای هواپیمایی است که پروازها را به موقع انجام دهند.

جعفرزاده گفت: شرکتهای ماهان، آسمان، آتا ،ایران ایر، کاسپین، تابان، قشم ایر، معراج، کیش ایر، زاگرس به ارائه خدمات خواهند پرداخت. هم اکنون تعداد پروازها مشخص نیست به صورت تخمینی بالای 300 پرواز فوق العاده منهای پرواز برنامه ای مجوز صادر شده است.

او خاطرنشان کرد: محدودیتی برای فروش بلیت ندارند هرشرکتی تعداد پروازش مشخص است . متقاضی زیاد بوده است. صرف متقاضی بودن مهم نیست.

جعفرزاده با اشاره به اینکه تعداد 300 فروند هواپیما در کشور وجو دارد گفت: از این تعداد هواپیمایی 180 فروند فعال و مابقی یا چک هستن یا برای شرکتها صرفه اقتصادی ندارند.

402

کد خبر: 862088

وب گردی

وب گردی