تشخیص و درمان انواع آلرژی‌های شایع در بیماران امکان‌پذیر شد

محققان در حوزه فاوا، موفق به ساخت دستگاه abioSCOPE شده‌اند، که با استفاده از آن شایع‌ترین آلرژی‌ها را با استفاده از یک قطره خون در پنج دقیقه درمان می‌کند. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، بیست‌وپنج میلیون بزرگ‌سال فقط در ایالات‌متحده وجود دارند، که از ورم آلرژی غشاء مخاطی بینی رنج می‌برند، که تعداد آن‌ها به‌طور مداوم در حل افزایش است به همین منظور محققان با طراحی و ساخت دستگاه abioSCOPE، به شناسایی انواع آلرژی‌های شایع در بیماران پرداختند، که این دستگاه با استفاده ز لیزر میکروسکوپ فلورسنت نمونه بررسی می‌شود و در صورت وجود آلرژی در بدن افراد درمان صورت می‌گیرد.
برای شناسایی انواع آلرژی‌های شایع، ابتدا یک قطره از خون فرد موردنظر را با یک ترکیب شیمیایی ویژه مخلوط و سپس نمونه در کپسول مخصوصی قرار می‌گیرد. این کپسول را روی یک دیسک وارد دستگاه abioSCOPE شده و با استفاده از لیزر میکروسکوپ فلورسنت یکپارچه نمونه بررسی می‌شود.
در صورت وجود آلرژی در بدن افراد، ترکیب شیمیایی ویژه‌ای وجود دارد که ساختارهای مولکولی پیچیده‌ای ایجاد می‌کنند، که این ساختارها به‌راحتی توسط سیستم شناسایی دستگاه، قابل‌تشخیص هستند و قادر به تعیین نوع حساسیتی در بدن افراد هم هستند.
در طول این فرایند،درنهایت فقط پنج دقیقه طول می‌کشد که شما نتایج اولیه را در صفحه AbioScope مشاهده کنید و نتایج کامل‌تر سه دقیقه بعد ظاهر می‌شوند.
نرم‌افزار تلفن همراه abioGUIDE، اجازه می‌دهد تا کاربر نتایج abioSCOPE را بلافاصله بر روی دستگاه تلفن همراه خود مشاهده و یا کاربر می‌تواند به‌راحتی گزارش کامل(PDF به‌طور خودکار تولید) را در کامپیوتر ، یا چاپگر و یا به‌طور مستقیم به بیمار کند و همچنین کارت جیبی نیز وجود دارد که به بیماران اجازه می‌دهد که پروفایل آلرژی خود را به‌طور مداوم با خود داشته باشد.

کد خبر: 862147

وب گردی

وب گردی