دشمن بانفوذ در دانشگاه به دنبال گرفتن روحیه انقلابی از جوانان است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: دشمن بانفوذ در دانشگاه‌ها به دنبال گرفتن روحیه انقلابی از جوانان است.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام عباس دشتی در جمع اساتید و هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما به‌ویژه در محیط‌های دانشگاهی عدم توجه به نیروی انسانی و سرمایه بشری است.

وی افزود: باید اعتراف کنیم که این شیوه، خلاف رویه اسلام است و ما در جامعه دانشگاهی نسبت به سرمایه‌گذاری نرم‌افزاری و تربیت نیرو توجه ای نداریم و شاید یکی از عوامل موفقیت دشمنان ما توجه و سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی است.

حجت الاسلام دشتی افزود: باید توجه داشته باشیم که برای یک کشور نیروی انسانی همه‌چیز آن است و این رویکردی است که باعث موفقیت کشور خواهد شد و ما امروز در زمانی قرار داریم که دشمنان انقلاب و ایران اسلامی سرمایه‌گذاری جدی روی محیط‌ های دانشگاهی دارند و بیشتر به دنبال نفوذ و حضور خودشان در مجامع علمی هستند که بتواند جامعه علمی و دانشگاهی ما را از مسیر انقلاب و ارزش‌های اصیل آن جدا کنند و اساتید و دانشجویان را سکولار بار بیاورند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن بانفوذ خود در دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌خواهد روحیه انقلابی و دشمن‌ستیزی را از آنها بگیرد غافل از اینکه امروز در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش دلسوزان انقلاب و متدینین، نیروهای دلسوز و انقلابی به‌ویژه اساتید دانشگاهی پای پرچم انقلاب ایستاده و با وحدت و همبستگی پشت سر ولایت و رهبری انقلاب اسلامی سد محکمی در مقابل تهاجمات دشمنان انقلاب ایجاد کرده‌اند.

تولید علم در دوران تمدن اسلامی به شکوفایی رسید
عضو هیأت علمی دانشگاه مشهد نیز گفت: با پیدایش جهان اسلام در کشورهای عربستان، ایران، مصر، شام، آندلس و قسمتی از جنوب اروپا، مسلمانان توانستند به این مناطق واردشده و با به وجود آوردن یک جهان جدید، جهان باستان را در هم بریزند.

دکتر محمد باغستانی ادامه داد: مهم‌ترین تفاوتی که در بین جهان باستان ایجاد کردند گشایش مرزهای مشخصی بین امپراطوری های ایران و روم بود که این مرزهای جغرافیایی بسیار حایز اهمیت بودند به این معنا که در بین مهاجرت‌های گسترده زمینه همزیستی‌های متنوع بین اقوام و ملت‌های مختلف و ایجاد سرزمین‌های بدون مرز شد.

وی افزود: ملت‌ها با نژادهای گوناگون، زبان‌های متفاوت و با ملیت‌ها و آداب‌ و رسوم مختلف تجربه خوبی برای زیست های همدلانه در کنار یکدیگر در جهان اسلامی پیدا کردند و با توجه به اینکه اسلام به مسئله نژاد اهمیت نمی‌داد و انسان را محور بحث‌های خود قرار داده بود توانستند یک فضای آماده‌ای برای پوشش‌های دین فراهم کنند و این موارد درواقع دو عامل و دو زمینه‌ اصلی در ساخت تمدن اسلامی شد.

دکتر محمد باغستانی گفت: بعد از توصیه‌های اولیه که تأثیر آن در تاریخ را اینگونه می‌توان مشاهده کرد که مثلاً در بحث قرآن و حدیث به‌ قدری توصیه‌ها فراگیر شد که ملت‌های مختلف که بعداً به وجود آمدند به اسلام روی‌ آورند و توانستند در حوزه علم و دانش مشارکت کنند، لذا هم ملت‌ها و هم حاکمان و دولت‌ها به شیوه‌های مختلف در بخش‌هایی از جوامع اسلام وارد حوزه تولید علم شدند.

وی بیان کرد: مشارکت و همدلی ملت‌ها و حاکمان دولتی در حوزه تولید علم و دانش باعث ارتقا و شکوفایی هرچه بیشتر فضاهای علمی، فرهنگی و سیاسی جوامع اسلامی شد و اصول حاکم بر آن که شامل حمایت از اقتباس علمی و دانش‌طلبی، توانست ارتباط بسیار خوبی برای توسعه فرهنگ، زبان و آداب‌ورسوم در بین ملل اسلامی و جوامع انسانی برقرار کند.

دبیر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست ضمن خیرمقدم به اساتید شرکت‌کننده و کارشناس مدعو دکتر باغستانی با طرح موضوع جلسه از اساتید خواست تا نقطه نظرات خود را آزادانه هر جا که صلاح‌ می‌دانند مطرح کنند تا بهره بیشتر و نتیجه بهتری از این نشست بتوان برد.

دکتر مرادعلی فولادوند افزود: تلاش خواهیم کرد که موضوعات مورد بحث در نشست‌های هم‌اندیشی اساتید با نظر و هماهنگی اساتید محترم انتخاب و سپس با حضور کارشناسان مرتبط به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شود.

دبیر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در فاصله زمانی بین دو ترم تحصیلی که اساتید فرصت و فراغت لازم را دارند حداقل یک یا دو موضوع از مباحث مربوط به کارگاه‌های معرفت افزایی را نیز در برنامه کار دفتر هم‌اندیشی دانشگاه قرار می‌دهیم و به‌موقع اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص نیز صورت خواهد گرفت.

کد خبر: 862151

وب گردی

وب گردی