مسئولان برای حضور دانشجویان در عتبات عالیات بیشتر تلاش کنند

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق معتقد است مسئولان باید برای حضور دانشجویان در عتبات بیشتر تلاش کنند.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز ، حجت الاسلام نجف نجفی روحانی در همایش دانشجویی با عنوان "احلی من العسل"، به ظرفیت افراد در کسب معارف و رشد معنوی اشاره و خاطرنشان کرد: اجر و پاداش دنیوی و اخروی زیارت امام حسین (ع) منوط به معرفت است و هرکس معرفتش بیشتر، اجر و پاداشش نیز بیشتر خواهد بود.

او دانشگاهیان را سنگر‌نشینان عرصه علم و دانش خواند: قلم و بیان که بزرگ‌ترین سلاح است می‌تواند رسالت یک زائر حسینی را به جهانیان معرفی کند و هر زائری در راستای پیام عاشورا و مطالبات امام شهید مسئولیت بس عظیمی دارد که باید آن را انجام داد و تحول در فرد و اجتماع ایجاد کند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق به انحرافات و تبلیغات سوء دشمنان اشاره و تاکید کرد: امروز جنگ بین حق و باطل در دنیا وجود دارد و افرادی مانند شهید حججی به اوج معرفت رسیده که همانند امام مظلوم سر خود را در راه دین و قرآن تقدیم خداوند می‌کند.

او با تاکید بر لزوم رعایت بایدها و نبایدهای دینی ، اظهار کرد: معرفت باید در همه صحنه‌های زندگی از ریز و درشت حاکم شود تا مورد رضایت امام حسین(ع) قرار گیرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری، اخلاق خوب در خانواده و حسن سلوک با دوستان و همکاران و همسایگان را از آثار معرفت به امام(ع) دانست. نماز اول وقت، انس با قرآن، دعا و نیایش از برنامه‌های فرهنگی اصیل امام حسین(ع) در شب عاشورا بود، ما نیز باید این شیوه را در پیش بگیریم.

او حضور دانشگاهیان را فرصت بزرگی برای تحول رفتاری در نسل جوان خواند: زیارت باید سرآغاز زندگی نوینی باشد و پس از آن انسان با الگو‌گیری از امام معصوم(ع) که میزان سنجش اعمال و اعتقادات زائر است، متحول شود، زیرا زائر باید پس از سفر رفتارش متناسب با رفتار ائمه معصوم (ع) باشد.

نجفی روحانی ،دانشگاهیان را قشر اثر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذار در فرهنگ جامعه دانست: افزایش حضور نسل تحصیلکرده و جوان در عتبات عالیات آثار و برکات زیادی را برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت. بنابراین باید به گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برنامه‌ریزی و مورد حمایت قرار گیرد که بیشترین حضور را در این اماکن مقدسه داشته باشند؛ زیرا این کار یکی از برنامه‌های فرهنگی بسیار ناب و اصیل است که آثار آن در زندگی دانشجویان ظهور خواهد کرد.

کد خبر: 862204

وب گردی

وب گردی