شکاف چندین میلیارد دلاری عرضه و تقاضا در ۱۶ کالای مصرفی + جدول

شکاف عرضه و تقاضا در ۱۶ کالای مصرفی نشان می‌دهد، بیشترین حجم قاچاق سالانه مربوط به پوشاک با ۲.۵ میلیارد دلار و کمترین آن مربوط به کفش با ۴۸ میلیون دلار میباشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ قاچاق کالا بعد از براورد شکاف عرضه(واردات و قاچاق) و تقاضا درخصوص کالاهای مختلف، بعد از کسر از رقم معافیتهای قانونی بدست می‌آید. میزان معافیتهای در نظر گرفته شده برای سال 95 بیش از 3 میلیارد دلار بوده است.

بر اساس آخرین براورد شکاف عرضه و تقاضا یا قاچاق کالاهای مصرفی منتخب، بیشترین حجم این شکاف مربوط به گروه پوشاک با رقم 2.54 میلیارد دلار بوده است.

بر این اساس قاچاق لوازم خانگی 658 میلیون دلار، قاچاق لوازم یدکی 505 میلیون دلار، قاچاق رایانه و قطعات بیش از 900 میلیون دلار بوده است.

از سوی دیگر در حالی که طرح ریجستری گوشیهای تلفن موبایل در حال اجراست و بر اساس اعلام مسئولان حدود 90 درصد گوشی های موبایل داخل کشور به صورت قاچاق وارد شده است، شکاف عرضه و تقاضا گوشی تلفن همراه 625 میلیون دلار برآورد شده است.

بر مبنای این گزارش قاچاق انواع پارچه669 میلیون دلار، قاچاق برنج 431 میلیون دلار و قاچاق لوازم آرایشی 1.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 862235

وب گردی

وب گردی