هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 تا 13 آبان‌ماه/ قرار دانش‌آموزان بر مزار شهید محمد حسین فهمیده

مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 تا 13 آبان‌ماه، با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس عمار عطاپور با اشاره به آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 لغایت 13 آبان ماه، اظهار داشت: شعار امسال هفته بسیج دانش‌آموزی «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی است» و در اولین روز این هفته، مراسم تجدید میثاق دانش‌آموزان و مسئولان بسیج دانش‌آموزی با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، با حضور در مرقد مطهر امام(ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در روز 8 آبان ماه، جمع زیادی از دانش‌آموزان بر مزار شهید محمد حسین فهمیده در بهشت‌زهرا(س) حاضر می‌شوند؛ ضمن اینکه در همه مدارس کشور نیز یادواره شهدای دانش‌آموز برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی یادآور شد: امسال مانند سال‌های گذشته دو شهید شاخص دانش‌آموزی انتخاب شدند که در بخش پسران، شهید «محمد حسن ذوالفقاری» از استان یزد، کوچکترین شهید دفاع مقدس با 12 سال سن است و در بخش دختران دانش‌آموز نیز، شهید «زینب کمایی» از اصفهان به عنوان شهید شاخص انتخاب شده‌اند.

عطاپور با بیان اینکه 7 آبان ماه مانور پدافند غیرعامل با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان هلال‌احمر در مدارس دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود، گفت: هم‌اندیشی نخبگان علمی سازمان بسیج دانش‌آموزی با مسئولان اجرایی استان‌ها در این روز انجام می‌شود.

وی از افتتاح باشگاه سایبری بسیج دانش‌آموزی در 9 آبان خبر داد و گفت: طرح «رهروان شهید فهمیده» در 4 استان ساحلی خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، با همکاری نیروی دریایی سپاه و با هدف ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: چهارمین کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی از 10 لغایت 12 آبان برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه منتخبان بسیج دانش‌آموزی نیز در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور با نمایندگان ولی فقیه در این مراکز دیدار می‌کنند.

706

کد خبر: 862264

وب گردی

وب گردی