لزوم توسعه دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل در استان سمنان

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم توسعه دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل در استان سمنان گفت: برگزاری این دوره‌ها زمینه‌ساز تقویت و تحکیم قدرت دفاعی در مقابله با هجمه‌هایی متعدد دشمن است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا خباز صبح امروز در آئین صبحگاه مشترک و رزمایش پدافند غیرعامل در دبیرستان دخترانه کوثر اظهار داشت: آموزش پدافند غیرعامل برای دانش آموزان و اولیا و آحاد شهروندان امری ضروری و حتمی است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک اصل اساسی برای حفاظت از کشور و تقویت زیرساخت‌های دفاعی در جامعه است اذعان کرد: جهانی که در آن زندگی می‌کنیم مملو از حوادث غیرمترقبه‌ای است که ممکن است هرلحظه اتفاق بیافتد بنابراین باید در هرلحظه آمادگی لازم جهت مقابله با آن را داشته باشیم.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم توسعه دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل در استان سمنان بیان کرد: برگزاری این دوره‌ها زمینه‌ساز تقویت و تحکیم قدرت دفاعی در مقابله با هجمه‌هایی متعدد دشمن است.

وی با اشاره به برخی اصول و ارکان پدافند غیرعامل تصریح کرد: اولین مسئله مهم در صورت بروز حادثه حفظ خونسردی و سپس تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین راه در مواقع وقوع خطر است.

خباز با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با این نهاد در راستای ارتقای سطح پدافندی در حوزه ایجاد امنیت هستند اضافه کرد: دشمن در کمین است و از هر فرصت برای نفوذ و آسیب زدن به این نظام استفاده می‌کند.

وی اصول پدافندی را یک عامل اساسی برای اقتدار ایران دانست و افزود: ملت ایران باید برای تحقق اصول پدافندی همکاری و مشارکت داشته باشند.

901

کد خبر: 862266

وب گردی

وب گردی