تشدید مشکلات بانکی ایرانیان در چین بدلیل رعایت دستورالعملهای FATF

سفارت ایران در چین، با صدور اطلاعیه ای درباره تشدید مشکلات بانکی ایرانیان مقیم چین نکاتی را بیان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، با توجه به تشدید مشکلات بانکی هموطنان گرامی و تماس های تلفنی برخی از ایرانیان عزیز مقیم چین، مواردی را در این خصوص در قالب اطلاعیه صادر کرده است.

این موارد شامل:

۱) حل مشکلات بانکی هموطنان ایرانی که از زمان تحریم های ناعادلانه هسته ای وجود داشته و تاکنون ادامه یافته از اولویت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن بوده و رفع این محدودیت ها همواره پیگیری و در مذاکرات مقامات کشورمان با مسئولین ذیربط چینی مطرح و بر حل این مشکلات تاکید شده است.

۲) نظر به تداوم محدودیت های بانکی و بسته شدن حساب بانکی برخی هموطنان عزیر و ممانعت از افتتاح حساب توسط برخی بانکهای بزرگ چین از جمله بانک کشاورزی چین ABC و ICBC برای اتباع ایرانی علاوه بر پیگیری های این سفارت موضوع در ملاقات های مقامات عالی سیاسی و بانکی کشورمان با همتایان چینی بویژه در ملاقات رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با رئیس کمیسیون نظارت بر بانکهای چین CBRC مطرح و موضوع همچنان در دست پیگیری است.

۳) شایان ذکر است با عنایت به تشدید مشکلات بانکی مذکور در روزهای اخیر و در ادامه پیگیری رفع این مشکلات، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در تاریخ چهارم مهرماه ۱۳۹۶ در ملاقات با مقامات وزارت خارجه چین، ضمن تشریح مشکلات اخیر بانکی هموطنان عزیز به ویژه دانشجویان ایرانی مقیم چین، مراتب اعتراض و ناخرسندی دولت جمهوری اسلامی ایران از وضعیت موجود را اعلام و خواستار حل و فصل مشکلات مزبور شد.

۴) بر اساس توضیحی که مسئولین چینی ارائه کرده اند این محدودیتها صرفا محدود به اتباع ایرانی نبوده و علت آن تشدید مقررات نظارتی بانک های چینی در رابطه با مبارزه با پولشویی، رعایت دستورالعمل های کمیته اقدام مالی FATF و شفافیت در اسناد و مدارک بانکی و غیره است.

در خاتمه خاطر نشان می شود طرف چینی با اذعان به اطلاع از مشکلات فوق الذکر اعلام کرده که تلاش خواهد کرد تا در یک پروسه زمان بندی شده و با هماهنگی مقامات نظارتی بانکی این کشور نسبت به رفع این موانع و مشکلات ایرانیان مقیم در چین اقدام کند که تحقق این امر با اولویت بالا همچنان در دستور کار این سفارت قرار دارد.

منبع: مهر

کد خبر: 862325

وب گردی

وب گردی