دیدار استاد دانشگاه پوترای مالزی  با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند

در دیدار استاد دانشگاه یو پی ام مالزی با مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند عنوان شد، تجاری سازی و نو آوری یکی از رسالت های مهم دانشگاه های موفق است.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر فرزاد حجازی داشمند نخبه ی ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه یو پی ام مالزی با مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر علیرضا حسنی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از حضور صمیمانه ی این نخبه ی جوان ایرانی در جمع مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند توانمندی ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و استان خراسان جنوبی را بر شمرد و گفت: استادان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و خراسان جنوبی آماده هرگونه همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه های مالزی هستند. در ادامه دکتر فرزاد حجازی ضمن ابراز مسرت از حضور در جمع صمیمی استادان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و دانشگاه پوترا می توانند از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر استفاده نمایند.

این استاد دپارتمان عمران دانشگاه پوترای مالزی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت افزایش همکاری های دانشگاهها عملکرد محققان در ایران را خوب ارزیابی نمود و گفت البته گاهی مشاهده می شود که این عملکرد متناسب با بازار نیست و در این زمینه نیاز به اقدام جدی وجود دارد.

دکتر فرزاد حجازی جمع کردن چند تکنولوژی با هم و عرضه آنها به عنوان یک محصول برتر را از توفیقات ارزشمند دانشگاه پوترا برشمرد و گفت آماده هستیم در انتقال دانش و تجربیات دانشگاه پوترای مالزی با دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند همکاری نمائیم. این پژوهشگر و مخترع ایرانی مقیم مالزی تجاری سازی را اقدامی ضروری برشمرد و گفت البته ورود به حوزه تجاری سازی باید بر اساس نیاز بازار باشد و ایده ها باید بر اساس نیاز بازار طراحی شود وگرنه در فروش با مشکل جدی مواجه می شود.

این نخبه ایرانی که دو مقطع از تحصیل خود را در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده و فوق دکتری مهندسی سازه را از دانشگاه پوترا دریافت نموده با تاکید بر اینکه اجرای ایده باید در کنار متخصصان صنعت باشد گفت زمانی که فردی خلاق است برای پیشبرد ایده خود نیاز به شرایط آسان و پشتیبانی دارد. او گفت قطعا پیگیری مجدانه ی این مساله توسط دانشگاههای ایران به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی نتایج ارزشمندی برای کشور عزیزمان ایران خواهد داشت.

گفتنی است در پایان این دیدار دکتر علیرضا حسنی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اهدای لوح سپاس از سخنرانی ارزشمند و حضور گرم این دانشمند جوان کشورمان در جمع مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند قدردانی کرد.

کد خبر: 862333

وب گردی

وب گردی