عدم تخصیص اعتبار کافی به دانشگاه ها آسیب زاست

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر استفاده مطلوب از زمان باقی مانده به تنظیم لایحه بودجه گفت: عدم تخصیص کافی اعتبار به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، آسیب‌های خود را در چند سال دیگر نشان می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، نشست «چگونگی ساماندهی اعتبارات پایدار آموزش عالی» به ریاست سید ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم و با حضور فرجی دانا استاد دانشگاه تهران و وزیر اسبق علوم، معاونان پژوهش و فناوری، اداری- مالی و مدیریت منابع، رئیس سازمان امور دانشجویان و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و نیز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر سید ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم با تاکید بر استفاده مطلوب از زمان باقی مانده به تنظیم لایحه بودجه کشور تصریح کرد: اگر وزارت علوم نتواند از این فرصت برای ارائه پیشنهادات قانونی خود بهره کافی ببرد، آموزش عالی کشور آسیب می بیند.

وی افزود: در گذشته شاهد بودیم عدم تخصیص بودجه مورد نیاز وزارت علوم در امور پژوهشی و برای پرداخت اشتراک منابع بین المللی مقالات معتبر و نیز حق عضویت در نهادهای بین المللی آموزش عالی باعث بدهی انباشته در این حوزه شد.

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: عدم تخصیص کافی اعتبار به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری، آسیب‌های خود را در چند سال دیگر نشان می‌دهد لذا ضروری است با برگزاری نشست‌های کارشناسی با دولت و مجلس شورای اسلامی، شاهد اختصاص بودجه‌ای متناسب با نیاز آموزش عالی کشور در سال ۱۳۹۷ باشیم.

کد خبر: 862415

وب گردی

وب گردی