الگوسازی و جریان‌سازی در رأس توجه نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان

نشست هم اندیشی طراحان و تولیدکنندگان مدولباس کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز ، نشست هم اندیشی طراحان و تولیدکنندگان مدولباس کودک و نوجوان، عصر روز چهارشنبه، سوم آبان ماه 96 با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مینو پدرام، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، برخی دیگر از دست­اندرکاران این رویداد و جمعی از طراحان پارچه و لباس در باغ زیبا برگزار شد.

در آغاز این نشست از پوستر نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با طرحی از حسن آزادبخش رونمایی شد.

ارایه گزارش عملکرد دبیرخانه این جشنواره و برپایی جلسه پرسش و پاسخ با حضور طراحان، تولیدکنندگان و مسئولان برپایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان از اهم بخش های این مراسم بود.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم با اشاره به اینکه موضوعات گوناگونی در قالب تخصصی مورد نگاه ویژه قرار گرفته است بیان کرد: خوشبختانه به مدد هنر طراحان لباس و پیگیری های انجام شده در بخش علمی و دانشگاهی و تأکید بر لزوم خروج از غفلت ورزیدن به لباس کودکان و نوجوانان کشورمان، حوزه پوشاک این گروه سنی، نظام برنامه­ ریزی و ساختار شنیداری تازه پیدا کرده است.

قبادی افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی تدوین محتوای درسی، 15 عنوان با موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در مقاطع تحصیلی مختلف در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: هم اکنون هزار واحد تولیدی در کشور برای این گروه سنی لباس تولید می کنند اما زمانی این ظرفیت و ساختار در خدمت جامعه است که بر اساس نیاز جامعه تعریف شده باشد.

قبادی، الگوسازی، جریان سازی و پاسخ به نیاز جامعه را از مهمترین اهداف برپایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان برشمرد و افزود: فعالان این حوزه و آنهایی که خواهان برندسازی هستند باید بدانند که ایجاد تعلق خاطر در بازار هدف از مهمترین نکات این موضوع است و امید است نخستین گام برپایی این جشنواره، هر چه محکم تر و قدرتمندتر برداشته شود تا اهداف مورد نظر در آینده نزدیک حاصل شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور همچنین از تولیدکنندگانی که تنها با تغییر سایز لباس بزرگسال به تولید لباس برای گروه سنی کودک و نوجاون اقدام می‌کنند، انتقاد جدی کرد.

در این نشست، مینو پدرام، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه تفکیک این جشنواره از سایر بخش های جشنواره فجر، یک نیاز اساسی و نقطه عطف بود اظهار داشت: امیدواریم آثار این دوره از جشنواره به سمتی سوق یابد که الگوهای جدیدی به عرصه تولید رسد و معضلاتی که در این عرصه دیده می شود به مدد چنین جشنواره ای و همچنین با همراهی تمامی فعالان تا حدود قابل توجهی برطرف شود.

پدرام گفت: رنگ شناسی، روانشناسی گروه سنی مختلف و شناخت آناتومی و سایز در رسته کودک و نوجوان بسیار اهمیت دارد و از این رو تا پیش از آغاز جشنواره، نشست های تخصصی با موضوعات رنگ شناسی و روانشناسی کودک برپا می شود.

او با اشاره به تشکیل یک کانال تلگرامی برای این دوره از جشنواره با هدف هم افزایی بیشتر فعالان افزود: در روز پایانی آذرماه، مرحله نهایی داوری آثار انجام می شود و آثار راه یافته به بخش نمایش و گروه های منتخب برای حضور در مسابقه زنده طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان مشخص خواهند شد.

700

کد خبر: 862430

وب گردی

وب گردی