واحدهای آلاینده اخطارهای محیط زیست را جدی بگیرند

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: واحدهای آلاینده‌ای که از سوی این اداره‌کل اخطار دریافت می‌کنند، باید به اخطارها توجه کرده و برای رفع مشکل زیست‌محیطی اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سیدرضا موسوی‌مشکینی با بیان اینکه بی‌توجهی به اخطارهایی که از سوی اداره‌کل محیط زیست به واحدهای آلاینده داده می‌شود، منجر به پلمب این واحدها خواهد شد، افزود: نمونه بارز این اقدام، پلمب یک شرکت ریخته‌گری است که به واسطه همین بی‌توجهی به اخطارهای داده شده، سوم آبان‌ماه امسال پلمب شد.

وی تأکید کرد: پلمب واحدهایی که به دلیل برخی مشکلات زیست‌محیطی به آن‌ها اخطار داده می‌شود، به هیچ وجه اولویت این اداره‌کل نبوده و سعی بر این است تا با اخطارهایی که داده می‌شود، نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان اظهار کرد: واحدهای مختلف از نظر بررسی میزان آلایندگی در چند مرحله در برنامه پایش قرار می‌گیرند که متداول‌ترین آن‌ها این است که واحدهای تاثیرگذاری که بیش از ۱۰۰ نفر نیروی انسانی دارند، هر ماه و یا دو ماه یک‌بار در برنامه پایش قرار گرفته و در صورت وجود مشکل زیست‌محیطی، اخطارهای لازم به آن‌ها داده می‌شود و بعد از اخطار، این شرکت مجددا در برنامه پایش قرار می‌گیرد تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

موسوی‌مشکینی در ادامه افزود: علاوه بر این، در برخی مواقع نیز به دلیل شکایت‌های مردمی و یا پیگیری که در خصوص برخی واحدهای صنعتی انجام می‌شود، این شرکت‌ها مجددا در برنامه پایش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برخی واحدها نیز به هنگام گشت کنترل این اداره‌کل و مواجه شدن با مشکل زیست‌محیطی، اخطارهای قانونی و حقوقی دریافت کرده و در برنامه پایش قرار گیرند.

705

کد خبر: 862432

وب گردی

وب گردی