زباله های بیمارستانی در تهران اصولی دفن نمی شود

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت : با توجه به اینکه 29 درصد زباله های بیمارستانی کشور در تهران وجود دارد این پسماندها بصورت اصولی دفن نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صداو سیما،کیومرث کلانتری افزود: موضوع مدیریت پسماندهای پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است و این قانون بین شهرداری تهران و وزارت بهداشت وجود دارد بطوریکه پسماندهای پزشکی را وزارت بهداشت به شهرداری تحویل می دهد البته آن بخشی که پسماندهای عادی بیمارستانی است با پسماندهای عادی شهری جا به جا می شود و آن بخشی که پسماندهای عفونی است و مورد تائید قانون پسماندهای پزشکی است در سایتی در منطقه آرادکوه دفن می شود.
وی ادامه داد: اما ما معتقدیم که به هر حال اینجا یک مقداری نظارت ها باید قوی تر باشد چون سایت آرادکوه از منظر محیط زیست در بعضی پارامترهایش شرایط محیط زیستی ندارد لذا این موضوع در حال پی گیری است که اگر قرار است شهرداری مسئولیت مدیریت دفع اصولی پسماندهای پزشکی را بر عهده می گیرد حتما باید ضوابط و معیارهای محیط زیستی را رعایت کند و این ضوابط ملزم به تائید محیط زیست است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: از منظر ما مسئولیت قانونی پسماندهای بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت است و قطعا ما در سازمان حفاظت محیط زیست موضوع پسماندهای بیمارستانی را پیگیری خواهیم کرد.
کلانتری گفت:​ پسماندهای پزشکی و بیمارستانی بسیار خطرناک است و عواقب ناگواری را می تواند برای سلامت مردم و محیط زیست داشته باشد لذا از کسانی که مسئولیت دفن پسماندهای بیمارستانی دارند درخواست می کنیم که طرح خود را برای امحاء این پسماندها به محیط زیست تحویل دهند هرچند ما برنامه مسئولان پسماند را رصد می کنیم لذا در صورتی که طرح و برنامه ای دارند به ما تحویل دهند تا بتوانیم یک راهکار مناسبی برای دفع پسماندهای بیمارستانی داشته باشیم.
وی افزود: اگر این پسماندها درست مدیریت نشوند و آلایندگی شان به سفره های آب زیرزمینی تزریق شود مشکلات بسیاری برای همه ما ایجاد می کند و ما باید همه اقدامات و برنامه های خود را برای از بین بردن این زباله ها به کار ببندیم.

705

کد خبر: 862438

وب گردی

وب گردی