میزان اشتغال اعلام شده از سوی جهانگیری برای 6 ماهه سالجاری نبود/ ایجاد ۴۰۰ هزار شغل درنیم سال اول

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز آمار را مرجع رسمی برای اعلام آمار بیکاری درکشور دانست و گفت: درنیم سال اول سالجاری حدود ۴۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، ربیعی درخصوص آمار اعلامی رئیس مرکز آمار کشور مبنی بر اینکه 3 میلیون بیکار مطلق درجامعه وجود دارد، گفت: چندی پیش آماری از سوی معاون اول رییس جمهور درخصوص میزان اشتغالزایی دولت در نیم سال اول سالجاری مطرح شد که متاسفانه برخی رسانه ها در اعلام این آمار به نوعی سفسطه کردند، این درحالی است که آمار مطرح شده از سوی جهانگیری کاملا درست و میزان اعلامی از اشتغالزایی از بهار سال گذشته تا بهار امسال و از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال بود.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه در انتهای سخنان معاون اول رییس جمهور آمارهای اعلامی جمع بسته نشد، یعنی میزان اشتغال برای 6 ماهه سالجاری نبود؛ بنابراین هردو آمار اعلامی آقای جهانگیری دربحث اشتغال درست بود، البته در 5 ماه و نیم اول سال حدود 440 هزار دفترچه تامین اجتماعی نوبت اول داشتیم؛ بنابراین این مورد نیز شاخص خوبی برای اعلام آمار درخصوص اشتغالزایی است، ضمن اینکه نسبت شغل رسمی به غیر رسمی در کشور در روند 20 ساله دو به یک یعنی دو رسمی و یک غیررسمی بوده است.

ربیعی تصریح کرد: البته ممکن است این میزان درحال حاضر افزایش پیدا کرده باشد، بنابراین اگر به این فرض توجه کرده و ریزش شغل را نیز کم کنیم ؛ می توان گفت که در نیم سال اول سال جاری نزدیک به 400 هزار شغل ایجاد شده است، ضمن اینکه درخصوص آمار بیکاری و میزان اشتغال میان دولت و مرکز آمار هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص برخی انتقادها مبنی بر نبود یک مرجع رسمی برای اعلام آمار بیکاری و اشتغال، گفت: مرجع رسمی دربحث اشتغال و بیکاری مرکز آمار است.

منبع: فارس

کد خبر: 862461

وب گردی

وب گردی