واکنش توئیتری نمایندگان اصلاح طلب مجلس نسبت به معرفی غلامی برای وزارت علوم

برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در صفحات توئیتری خود نسبت به معرفی منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان برای تصدی وزارت علوم واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسکانیوز، برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی، در صفحه توئیتر خود نسبت به انتخاب منصور غلامی به عنوان گزینه نهایی تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واکنش نشان دادند.

در این میان محمود صادقی عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که در روزهای گذشته در جمع فعالین دانشجویی از عقلانیت و افق دید غلامی سخن گفته و بر توانایی وی در مدیریت فضای پیچیده موجود اذعان کرده بود در صفحه توئیتر خود نوشت: «در شرایطی که دانشجویان عزیز کمپین «نه به غلامی» را راه انداخته‌اند، نه گفتن خیلی آسان شده؛ اما من نتوانستم وجدانم را برای نه گفتن قانع کنم.»

ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی خواستار توجه به مطالبات دانشجویان در انتخاب وزیر علوم شده است.

غلامرضا حیدری دیگر اصلاح طلب و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود، عدم پذیرش غلامی از سوی دانشگاهیان را موجب اصطکاک و درگیری در آینده دانست.

الیاس حضرتی فعال سیاسی و مطبوعاتی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با پیوستن به کمپین دانشجویان علیه منصور غلامی در توئیت خود از روند معرفی وزارت علوم اظهار تأسف نموده و نوشته است: «همانقدر که از معرفی اردکانیان برای وزارت نیرو خرسندم، از روند معرفی وزیری که نگرانی و دلخوری دانشجو را تشدید کرده است، متأسفم.»

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ضمن گله مندی از رئیس جمهور در توئیتی نوشت: «با معرفی وزیر علوم، دانشگاهیان نا امیدتر از زمان احمدی نژاد شده اند. شاخص این انتخاب چیست؟ آقای رئیس جمهور دیگر "اما نشدها" توجیه پذیر نیست.»

در ادامه این توئیت ها، بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به شعار «به عقب برنمی گردیم» دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت: «صبر مجلس و دانشگاهیان، برای گزینه ای در سطح مطالبات دانشجویان و وعده های رئیس جمهور بود... .»

منصور غلامی، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در روزهای گذشته چندین بار در فراکسیون امید حضور پیدا کرده، اما این کمیسیون همچنان نظر قطعی خود را نسبت به وی اعلام نکرده و این مهم را به فردا یکشنبه هفتم آبان موکول کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری فردا، برگزار می شود.

کد خبر: 862502

وب گردی

وب گردی